Gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 det å få barn nr 2 var mer slit enn jeg hadde trodd.. jeg har konstant dårlig samvittighet for at 2 åringen er i bhg fra 730-15 hver dag, jeg henter og pappan leverer.. jeg prøver hente litt tidligere noen dager, men ofte blir det ikke før i 15 tiden.. han trives kjempebra, det vet jeg, men jeg føler meg likevel som en dårlig mamma som ikke klarer ha han hjemme litt mer.. lillebror er blitt en måned nå, og jeg hadde håpt det skulle føles litt lettere på denne tiden.. men jeg er så sliten!! er kjempetøft å bli vekket annenhver time stort sett hver natt, og jeg føler meg som en oppvridd klut rett og slett! har ikke overskudd til storebror, og kjærligheten til pappaen står lengst ned på listan! huset flyter og det får jeg også dårlig samvittighet for.. at jeg ikke en gang klarer holde orden når jeg går hjemme.. tur i det fine høstværet har jeg ikke orket til nå, men håper at jeg snart finer energien til det.. jeg vil være en god mor, kjæreste og altsammen, men kjenner jeg ikke får det til akkurat nå!! i tillegg begynner jeg muligens ha for lite melk og har gitt litt mme siste dagene, samtidig som jeg har pumpet.. det blir liksom en tilleggsbelastning, at jeg ikke en gang klarer å fø ungen min!! huff, sorry dette ble langt og sytete! men måtte bare få det ut:-)
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Hm, ikke enkelt å være tobarnsmor tror jeg. har en på 2 mnd og var i din tilstand når han var en mnd og hadde jeg hatt en til da ville jeg nok følt meg helt som du gjør nå. Huset mitt flyter ennå, selv med bare en så jeg regner med om vi får nummer 2 så må jeg flytte på hytta for å slippe å tenke på det ; ) Ikke en trøstemail dette akurat, men ville bare si at jeg forstår deg. Lykke til videre, jeg synes iallefall babyen min nå på 10 uker er en helt anna baby enn det jeg hadde for bare 2-3 uker siden.
Gunhildl Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Hei Jeg har også to barn - en som er 2 år og 8 mnd og en på 6 mnd. Jeg ville bare sende deg en støtte og en god klem. Det ER slitsomt å ha to barn! Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ha den eldste i barnehage - du skriver at han trives der, og det er sikkert kjempegøy å leke med andre barn istedenfor å være hjemme og måtte bli satt "på vent" med bleieskift og amming og bæring med den minste. Hadde ikke jeg hatt barnehageplass til den eldste hadde jeg klikket :-) HUn er der ca 9 til halv 4 hver dag og koser seg som bare det. Når det gjelder husarbeid så har jeg funnet ut at det bare får ligge...Jeg har ikke overskudd til å rydde og vaske hver dag. Så jeg tar bort det værste og vasker klær - også tar jeg og mannen min et skippertak i helgene og får vasket litt ordentelig ....så er det iallefall fint her noen timer :-) Hadde nettopp besøk av en nabo, og jeg måtte unnskylde rotet for det så helt jæ.....ut her..... Du er garantert en god mor og kjæreste - vi jenter er bare så forferdelig kravstore til oss selv! Og om noen måneder så er ikke den minste såååååå avhengig av deg hele tiden - h*n vil sove lenger om natta og du vil føle deg mye bedre. Så bare hold ut - og ikke stress med husarbeid. Kos deg det du kan med barna og sleng beina på sofaen når småtten sover! Og du - ikke vær lei deg for at du må gi mme - det viktigste er at ungen blir mett og fornøyd - da har du det også bedre!!!
Gjest Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 takk for tankene deres jenter:-) er så godt å få noen oppmuntrende ord fra andre i samme situasjon.. det hjelper! ikveld har jeg ihvertfall bestemt meg for å gi mme som siste måltid før natten for å få noen timer sammenhengende søvn, jeg takler ikke en til to timer søvn for så å bli vekket og sitte å amme i en halvtimme.. jeg er nødt å sove!!
Blomman Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 man er ike på topp rett etter fødselen... og bare en mnd etterpå kan man dessverre ikke regne med være som man kanskje hadde håpet. Jeg vatr selv veldig sliten da lillegutt var rundt 6 uker i vinter (nr tre). Følte meg egentlig ganske bra i starten og styrte på.... var elendig både til beins og var kjempesliten rett før fødselen, så når jeg ble bedre trodde jeg endelig var jg fit for fight! På 6 ukers kontrollen sa hs at blodprosenten min var jo ikke noe skryte av da- hadde gått ned ganske mye- så jeg begynte med jern og etter noen uker var ting blitt bedre! Men det tar litt på med tre unger hus , mann og ikke minst nattamming så full energi har jeg nok ikke enda etter 8 md - men det kommer seg. syt i vei - de fleste her inne kjenner seg igjen.. stor trøsteklem fra
Blomman Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 - og du til og med jeg som er ammehjelper (og er en smule anti mme - når det gjelder egne unger...)fant fram mme her en kveld for muligens å få en natt med litt mer søvn..hehe - men neida han skulle ikke ha så det så.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 eldste har det gulle godt i barnehagen, la huset bare flyte, still krav til samboer og kom deg ut i finværet. husk at sinnet (your mind) må vedlikeholdes ellers blir kroppen veldig sliten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå