Gå til innhold

Er det noen som har erfaring med Vallergan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er drastisk å gå til det tiltaket å gi babyen vallergan, men her i huset er vi desperate etter søvn nå. Datteren vår på et år sover rett og slett ikke om natten, våken i lange perioder hver eneste natt. Det går utover henne selv og vi andre i familien som skal på jobb og skole.

Er det noen med erfaring her, har det noen virkning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei har ingen erfaring med Vallergan, men jeg ville ikke gitt jenta det. Du vet ikke om hun tåler det og du vet heller ikke hvor stor dose du bør gi henne.

Det må jo være en grunn til at hun er våken om natta...Tenner på gang?sover for mye om dagen, luft i magen? Sulten?

Datra vår sover også lite om natten i perioder, men det er i sammenheng med tenner. Da sover hun verken på dagen eller natten.

Jeg ville ringt helsestasjon før jeg ga henne noe som helst.

Prøv å søk på google om du finner noe info der...

Skrevet

Kan dere ikke få litt avlastning? Det ville jeg ha prøvd før medisinering...

Skrevet

gutten min går på vallergan,syns ikke d var noe artig å begynne me d.men gutten min plagdes mye me pusten og sov sjelden mer enn 4 timer pr natt. så han var mere sliten enn meg stakkars..begynte me vallergan for legen annbefalte d,ikke for at jeg hadde så veldig lyst..

vallergan er en allergimedisin ingen sovemedisin bare så de fleste vet d, er ikke slik at vi doper ned barna våre.. gutten har hatt go virkning av d,sover fra 20.00- 07.00 stort sett vær natt,han er bedre i pusten også, så her hjelper d veldig godt,men d er ikke alle som reagerer på samme måte.. gutten min har heller ikke "hangover" dagen etter, er i full aktivitet hele dagen, blid og fornøyd hele tiden..

det må bli opp til deg om du starter me d til barnet ditt,men husk du er like go mor fordi om du gjør d. du vill jo bare ditt barns beste.. støtter deg fult ut.Lykke til=O)

Skrevet

Har brukt Vallergan på dattera vår ved 2 anledninger. Hun slet også med nattesøvnen, og hadde det heller ikke noe bra på dagtid. Hun var ca 1.5 år.

Tok først en kur på 7 dager, med en dose på 2 ml.

Ved en senere anledning ga vi henne det bare i to dager.

Resultatet ble en mye bedre søvn om natta og ei utkvilt livlig jenta på dagtid. Var litt trett første dagen på formiddagen, men ellers ingen bivirkninger.

Er enig i at det ikke er "helt bra" løsning, men det er jo IKKE en sovemedisin, men en allergimedisin. Noen må faktisk bruke den hver dag ved allergi. Den er ikke vanedannende..

Skrevet

Har også gitt gutten min vallergan.Du burde ringe helsestajon/legen..Dette er ingen farlig medisin.Kun allergi medisin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...