Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Birger er 3 mnd og 3 uker. Han sovner ca 20-21 og "våkner" en gang mellom 3-5 for mat. Men han spiser ikke særlig effektivt da, sovner etter få sug og ingenting hjelper for å holde han våken (bleieskift, holde ham opp, gni hånda etc). Så våkner han igjen rundt 7 og ligger der fornøyd og pludrer i 1 time til jeg synes det er på tide at han spiser. Men da virker han ikke særlig sulten og gir seg etter ineffektiv diing av 1 bryst (og jeg VET jeg ikke har mer enn maks 80-100ml per bryst). Skal jeg la være å vekke han når han grynter i halvsøvne midt på natta? Jeg ligger jo der og venter på at han skal begynne å skrike etter mat, så min søvn går det utover uansett. Men jeg venner meg vel til det. Er det noen vits å ta ham opp før han skriker? Kanskje han spiser mer effektivt på morgenen uten det nattmåltidet? Han legger jevnt på seg. Veier nå 6.5 kg (noe under snittet, men han trives). Sover nesten ingenting mellom 08-20... Det betyr at jeg etterhvert må få i han 200-250ml fordelt på 5 måltid om han sover natten gjennom. Anonym
Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 hei. jeg tror du kan la han sove natta igjennom jeg. jeg har en sønn som begynte å sove natta igjennom når han var nesten 3 mnd..sov da fra ca 20 til 07.. hvis jeg tok han opp hvis han knirka på natta så var det som hos deg at han spiste nesten ingenting og sovna igjen, så jeg lot han bare sove. han spiste da kjempebra på morgenen og utover dagen..regulerte dette fint selv. iallefall lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå