Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Nå er poden 9,5 måneder, og drikker 2 flasker mme pr dag. Jeg driver fortsatt å lager opp det jeg trenger av mme for vel ett døgn eller så. SÅ har jeg altid ferdigblandet mme i kjøleskapet. Men kan jeg nå slutte å koke det vannet som jeg mikser mme med? Her vi bor har vi så bra vann at hs sier vi ikke trenger koke det før vi gir det til poden. Så poden får vann rett fra springen til måltidene. Kan jeg ta bort vannkokeren nå? Og bare blande vann fra springen med mme-pulver?
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Min er 5,5mnd. Jeg tar kaldt vann fra springen og varmer i mikro.... Så koke har jeg slutta med..... Vannet er så rent her, og hun har ikke vist noen reaksjon på det. Men du må ta kaldt vann fra springen, det varme/lunkne har ligget i varmtvannsberederen, og der er det ofte en del bakterier,
Gjest Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Jeg gjør det ennå til mi på 10 mnd, fordi det tar da like lang tid så er jeg sikker på at hun ikke får i seg evnt tarmbakterier ennå.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Her har vi bare varmet opp kaldt vann fra springen til passe temp. (ikke kokt det) fra jenta vår var 4 mnd. Er 6 nå. Har gått helt fint. Du trenger nok ikke å koke nei. Varmer opp til ok temp. og så har jeg vannet på termos. Da har jeg klare flasker på en to tre og de er alltid helt ferske:o)
Hilde85 Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Jeg også trodde at vi ikke trengte å koke opp vannet til mme, men helsesøstra sa til meg at jeg måtte det. De kan få vann rett fra springen, men når vannet skal blandes med mme må det kokes først. Har noe med når pulveret og vannet skal blandes sammen... noe med spalting... husker ikke helt hvorfor, men.... hehe.... Hvertfall... Jeg sluttet å koke vannet en stund og dattra mi har veldig hard mage og hs sa at grunnen kunne være at jeg ikke kokte vannet til mme. Så jeg har hvertfall begynt å koke vannet igjen... dattra mi er snart 8 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå