Gå til innhold

Hun vil ikke ha brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd vil ikke ha brød, ikke snakk om.

Jeg har forsøkt siden hun var 6 mnd.

Nå har det gått så langt at hun hyler når hun ser jeg skjærer i brødet...

Da jeg gav henne første gang tok hun det i munnen men spyttet det ut fort som fy, av grimasen hennes så det ut som hun hadde fått i seg gift!

Etter den dagen har det ikke kommet en brødbit innenfor den munnen.

Hun spiser grøt, fruktpureer og middag uten problemer.

Skal jeg bare kutte ut å prøve for en stund?

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er heller ikke så begeistret for brød 10 mnd snart). Kutter det ut en stund , og prøver en stund senere. Noen ganger er det greit, andre ganger ikke. Men foretrekker grøt enda.

Skrevet

Hei

Synes ikke du skal stresse så mye med det, siden hun spiser godt ellers

Vent heller et par tre uker (kanskje lenger?) før du prøver å gi det til henne igjen

Kanskje du kan finne ut av noen pålegg hun liker (gi henne bare leverpostei feks) og så vise tydelig at du har det på brødskiven...

Men jeg hadde venta noen uker, for så å prøve brød igjen.

Klem

Skrevet

Takk for svar=)

Tror jeg skal vente en stund ja, hun sutrer enda siden jeg forsøkte i sted.

Bestemt liten jente;)

Skrevet

Hei igjen

Da er det bare å la vær, gi henne tid, om noen uker har hun glemt hva brød er, så vil hun kanskje ha det?

he he, ja de små er skikkelig bestemte, hadde det sånn med grøt en stund med jenta mi, nektet plent å spise hvis det var grøt

Så ventet vi, tja, ca 3 uker med å gi henne det, og da var det plutselig kjempegodt igjen

De har mye rart for seg de små gullene våre :-)

Skrevet

Har samme problem selv, yngstefrøkna vår på 7 mnd og 2 uker spytter konsekvent ut brødet. Hun godtar å få en bit innabords, men så er det stengt for mer servering. Grøt, fruktmos og middag går derimot ned på høykant. Har lurt litt på hva jeg skulle gjøre med dette "problemet", men ser at det er flere som råder til å vente litt når småen ikke vil ha brød, så da gjør jeg det - prøver igjen om noen uker, så er det kanskje mer spennende og godt da. =0) Ikke så lett å tygge brød heller når man bare har to tenner foreløpig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...