Gå til innhold

Hva skjer når......


Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skjer når man kommer til legen med angst og depresjoner. Hvet at dette ikke burde stått her, men jeg ønsker å være anonym.

 

Jeg sliter med depresjoner og har gjort det i mange år. I tillegg hender det ofte i løpe av natta at jeg våkner av angstanfall. Det er greit nok med depresjonene, men jeg orker ikke disse angstanfallene. Etter mange år nå har jeg samlet alt av mot og bestillt time hos legen. Men hva kommer til å skje når jeg kommer dit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje får du en henvisning til psykolog og kanskje tar han en enkel depresjonstest på deg. Det kommer litt an på hva du selv ønsker. Vil du jobbe deg ut av depresjonen? Da kan det være lurt å gå i samtaleterapi. Angst og depresjon henger ofte sammen. Du kan få medisiner mot begge deler, men jeg anbefaler det ikke med mindre dette er så plagsomt for deg at det virkelig hemmer deg i hverdagen. Hvis du vil gå på medisiner bør du absolutt få samtaleterapi i tillegg ellers demper du bare symptomene uten å gjøre noe med årsaken(e).

 

Du kan bli kvitt begge deler!

 

Klem,

Skrevet

Standardiserte spørsmål for å finne ut om du har en depresjon og evt hvor alvorlig den er. Vil tippe at han tar noen blodprøver av deg også for å utelukke at du har for lav hb ("blodprosent") osv.

Skrevet

Har medisiner mot angst og depresjoner noe bivirkninger?

Skrevet

Ja, alle medisiner har bivirkninger, men ikke alle får det. Vanskelig å si om du vil få bivirkninger. Har du vært på forum for Psykisk helse? Ta en tur innom så får du kanskje flere utfyllende svar der.

 

Virkninger av medisiner bør alltid settes opp mot bivirkninger slik at noen ganger er det forsvarlig å bruke medisinene fordi ulempene er mindre enn konsekvensene av å ikke ta medisiner.

 

Håper du finner ut av det. Lykke til hos legen og i bli-frisk-prosessen! Selv om det er tøft er det verd det!

Skrevet

Vil bare gi deg en stor klem og si masse lykke til!! Dette kommer du deg gjennom! Det er mye mer vanlig enn man tror, de fleste har depresjon en eller flere ganger i livet og angst føler gjerne med på lasset. Men det er hjelp å få, og du kommer til å bli frisk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...