Muffinsmamma Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 gutten min har värt urolig i det siste, nyskjerrig på mat og sover lett om natta så jeg har begynt å gi ham litt gröt. Igår gav jeg ham litt potet. Moste til det ble som en gröt og hadde mm i. Nå lurer jeg på om jeg hadde litt for tykk gröt, for nå har han ikke bäsja på to dager... gav ham ikke mye, kanskje en halv teskjed. Hvordan gjör dere dette m smakspröver? Lurer på om jeg skal kutte ut, bare gi gröt og så begynne m grönnsaker når han er 6 mnd.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Du kan lage litt tynn grøt til å begynne med. Vi begynte med 1 ts, så 2 osv. Var oppe i full porsjon etter ca 3-4 uker. Men det trenger ikke nødvendigvis være slik at han sover bedre med grøt. Hos oss var det motsatt, sov dårligere een stund etter fikk grøt (ble raskere sulten). Vi blandet i litt fruktmos (pære eller eple fra Hipp) i grøten, det var populært!
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 jeg begynte å lage grøt av en tskje grøt-pulver...det blir noen skjeer med grøt...så økte jeg til 2 tksjeed pulver...den bør være litt tynn, men trenger ikke å være slik at den renner av skjeen. Ble også litt sånn med bæsingen her i starten. Men kan du kan feks prøve å gi han en flaske om dag med malt i melken:)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 glemte å si at hun blir 5 mnd på søndag, spiser en halv porsjon grøt på kvelden og noen skjeer med grønnsaker til middag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå