Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes allerede det begynner å bli trangt til bein og sko. Kan bare tenke meg hvordan det blir når det blir vintersko og dress.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av sikkerhetshensyn bør man vente til tre. Sjekk Trygg Trafikk sine hjemmesider med kollisjonstest om du er i tvil. Ville heller hatt det litt trangt - trenger barnet ditt å ha på både vintersko og dress i bilen da?

Skrevet

han som selger oss seter sier at barnet ikke har noe imot å sitte trangt, det er ofte vi foreldre som reagerer på det. Minsten her sitter krøket, synes jeg, men det er visst tryggest. Venter så lenge som mulig.

Skrevet

Anbefales ihvertfall opptil 3 år.

Vår er 22 mnd, sitter fortsatt bakovervendt og har god plass. Så hun kommer til å sitte den veien en god stund til.

Men det kommer jo lit ann på størrelsen på bilene også.

De har ikke vondt om beina ikke kan strekkes helt ut, er ikke så ofte voksne eller barn sitter med helt utstrekte bein.

Skrevet

Vi var nødt til å snu minsten da han var 15mnd. Da hadde han rett og slett ikke plass der bak... Og da var det ikke snakk om litt krøket heller...

Skrevet

vi snudde når lillemor var 17 mnd. da var det ikke plass lenger. kommer jo veldig an på bilen. hun satt seg fast hele tiden og jeg måtte stanse hele tiden for hun ropte hun hadde satt seg fast. gjorde det jo med vilje, men skoen satt jo bom fast mellom setet og setet i bilen.og hver gang jeg løftet henne ut satt skoa igjen

Skrevet

Enig med de andre her som sier at de tåler å sitte med bøyde bein. Min eldste snudde vi da han var ca 105 cm lang (han var nesten 3 og veldig lang), da ble det litt i trangeste laget.

Lillemor er 20 mnd og ikke spesielt lang. Hun kommer til å sitte bakovervendt i lang tid til.

Skrevet

Du bør absolutt vente til barnet er minst 3 år..! Men - det er viktig å ta av vintertøy, hvertfall brette ned overdelen, for den gjør at selene ikke sitter tett nok og kan være skummelt om du kræsjer..! Uansett bør jo ikke unger sitte fullt påkledd i en varm bil om vinteren :-)

Ville ikke en gang tenkt tanken på å snu ungen før den i hvertfall sier i fra selv, unger har ikke noe imot å sitte trangt, selv om vi voksne synes det ser ubehagelig ut! Lillegutt er 93 cm lang og sitter fortsatt bakovervendt. Om du synes det blir for trangt så prøv å feste setet i forsetet (uten airbag selvsagt!!) - der er det en god del bedre plass og ungen kan sitte bakovervendt lenger :-) Lykke til!

Skrevet

jenta vår fikk ny bilstol da hun var 10 mnd og den er framovervendt. stolen er best i test i europa for fremovervendte stoler

Skrevet

Sjekk at du har tatt ut alle innlegg i setet, det må til for at barna skal kunne sitte bakovervendt lenge.

Vårt sete må snus ved 18 kg, da er det ikke lenger godkjent for bakovervendt. Vi har Acta Graco Cosmic.

Skrevet

Han er 20 mnd og sitter fortsatt bakover. Har ikke tenkt å snu ham på lenge ennå, har lyst å ha ham bakover til han er minst 3 år. Får se om det går. Dessuten skal de jo ikke ha vinterdresser på seg, da sklir jo selene av skuldrene. Klart det blir mer klær om vinteren, men ikke noe dress i bilen.

Skrevet

Vi kjøpte nytt sete, og det kan kun brukes forovervendt.... Angrer bittert nå som jeg har sett filmen på trygg trafikk. Syns de i butikken kunne informert oss om det, de sa at setet var kjempebra! Nesten så det burde vært forbudt å selge forovervendt fra 10 kg....

Skrevet

Vi snudde setet vårt for 2 uker siden.

Det var ikke fordi han hadde dårlig plass, men fordi han hylte fra vi satte ham i setet til vi tok ham ut. Til og med 5 minutters bilturer ble et mareritt. Han ble også veldig bilsyk av å sitte bakovervendt, er ikke morsomt å vaske spy ut av bilen etter hver kjøretur over en time.

Men nå derimot sitter han som en konge. Ser ut gjennom rutene, og blir ikke lenger kvalm. Hyle gjør han bare når vi tar ham ut av bilen.

Men jeg anbefaler virkelig å ikke snu setet før det blir virkelige problemer med bilkjøringen, de sitter tross alt tryggest bakovervendt.

Skrevet

ooops..jenta vår er 1 år,kjøpte nutt sete til ho for 2 månader siden, det kan kun moteres en vei...ble litt bekymret nå ja,,, er det virkelig såå farlig? hvorfor er det ikke forbudt og selge detm da??? blev litt begymrett nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...