Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Jeg er litt i tvil om jeg skal gjøre det. Vi må feire "voksenbursdag" i to omganger pga plassmangel, om ikke tre. Vet ikke om jeg skal feire barnebursdag. Da venninna mi feira for ungen sin var det bare voksne som satt og skravlet og dyttet ungene til siden alikevel. Og minsten skjønner jo ikke av det ennå... Og vi har ikke så god plass, og jeg tenker bare at det blir trangt og ukoselig. Men, hva er vanlig?
Myra Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Tror ikke det er vanlig å holde barnebursdag. Vi hadde en feiring med våres DiB-gruppe. Syv-åtte ettåringer og deres mammaer som stort sett satt på gulvet. Det var veldig koslig. Men det var dagen etter bursdagen. Selve bursdagen feiret vi med besteforeldre og tanter og onkler osv. Hadde egen kake og det så ut deretter, veldig morsomt da... Gjør som du selv føler for, som du sier han skjønner ikke noe av det likevel. Blir fort mye stress.
karro Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Hei! Vi hadde bursdag for vår gutt da han ble 1 år. Synes det er en dag som må markeres og vi inviterte våre venner med deres barn og familie. Hadde det kjempekoselig og ungene lekte så godt sammen:) Klem
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Vi hadde bare voksen bursdag, med deres barn. Som er omtrent på alder med våres. Venter noen år før vi kommer til å be venner i bursdagen hans.
Trine_ Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Nei,ikke barneselskap.De er litt små til å forstå det uansett.Samlet bare den nærmeste familien og spiste kaker og ga gaver til adrian:)
Ducchini Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Hei! Vi hadde barnebursdag,med venner og deres barn Feiret litt ekstra, da vi ikke har hatt dåp eller navnefest for lille gull. Det gikk kjempefint vi har heller ikke stor plass, men er heldig å kan ha bursdag i juni, været viste seg fra sin beste side, så vi kunne være ute. Men hadde hatt bursdag selvom det hadde regnet:-) Det er koselig med bursdager selvom det blir trangt. Lykke til
*Rutletutt* Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Vi hadde nok hatt det om Tobias ikke hadde bursdag en uke før julaften...og før det var vi en uke i syden - så tiden bare løp fra oss....men nå når han blir to skal vi definitivt ta oss tid til det:o) Var i to barnebursdager til unger som ble ett år...var veldig koselig det. Var ikke så mange da, men det var jo det som var greit:o)
Ella i farta Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Vi hadde en voksenbursdag for min fam og skal ha en for hans fam. Men vi skal ikke ha noe barneselskap, det synes jeg blir litt merkelig...han liker jo best å leke med seg selv;)
Twig Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Nei, men vi samlet alle barna helga etter, og spiste lunsj hjemme hos meg
Lille Jumbo Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Vi hadde familien på bursdagselskap. Noen av de barna som er like gamle som han samlet vi en formiddag og spiste litt lunsj med muffins etterpå. Hadde det veldig koselig.
Tokatter_USA Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Vi hadde "barneselskap", d.v.s. våre venner som har barn på omtrent samme alder. Ordentlige venner hadde hun jo ikke ennå, så det ble våre venner. Barna var i sentrum - skjønner ikke hvordan man kan unngå det, på den alderen - men det var nok sikkert mest for oss. Ingenting galt i det! Snups tok sikkert ikke skade. Men så liker vi sammenkomster og festligheter også. Det er jo helt opp til hva en ønsker. Ettåringen husker eller forstår ingenting av det uansett, som du sier. Vi gjorde det helt enkelt: kake og ballonger (Snups elsket ballonger), og det varte i to timer. Det ble litt problemer da det viste seg at en av de små likte å ta grafsetak i ballongene så de sprakk og så putte dem i munnen. Så de måtte gjemmes. Vi var uppfinnsomme nok til å la gjestene ha med gaver, men senere har vi vært i flere ettårsdager hvor vi er blitt bedt om å ikke ha med gaver, eller at hver gjest (familie) har med en barnebok fra våre egne samlinger, og så bytter vi, eller at vi har med en brukt leke. Ettåringen har jo ingen forventninger.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 nei, bare vi i familien. Ikke andre barn enn søskenbarnet.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Vi holdt familiebursdag - ikke barnebursdag. Personlig synes jeg at de er litt små. Har heller ikke blitt invitert til ettårsdag.
Ranveig R Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Vi feira 1-årsdag i dag, og hadde familiebesøk. Ser ikkje poenget med å invitere ein haug med eittåringar, for dei kan ikkje å leike saman enno. Venter nok med barnebesøk eit par år til ja.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Vi hadde et familieselskap med besteforeldre, tante og onkel og 2 søskenbarn og 2 av fadderne til lillegutt. Også hadde vi et barneselskap (med foreldre selvsagt:-)) Hadde invitert 3 barn på hans alder med foreldre, men den ene kom ikke. Syns det var kjempestas (mest jeg som syns det var stas da:-))
Nutte81 Skrevet 22. september 2006 #16 Skrevet 22. september 2006 vi hadde en kombinasjon.... hadde åpent hus en søndag fra 13-17 (ble til 18 da) hvor folk kom nåe det passet demme..... kjempekjekt! da fikk vi tid til å hilse på alle og lillegutt ble ikke så stresset av alt maset... kaker og pølser sto framme og folk kunne forsyne seg hele tiden selv. har ikke så stor plass og synes dette passet utmerket, da det ville komme endel.... slipper stress med flere selskaper! vi hadde bedt besteforeldre og oldeforeldre tanter og unkler med barn og div. fam og et par veninner av meg med sine barn... andre barn kjenner jo ikke lillegutt til, er jo ikke så stor ennå med disse kom. ble en kombinajon av voksen og barnebursdag.
brooklyn Skrevet 22. september 2006 #17 Skrevet 22. september 2006 Hadde bare mormor og morfar på besøk. Dte holdt i massevis. Vi giftet oss 3 dager før han ble 1 år, så det var deilig med tomt hus og lite mennesker. Uansett hadde vi nok ikke hatt barneselskap. Har vært i det en gang med sønnen min, det var mest voksne og et fåtall unger som ikke kom overrens og bare gråt... Venter noen år, så får han invitere guttene i barnehagen, samt fettre og kusiner. Helt toppen, det!
beri Skrevet 23. september 2006 #18 Skrevet 23. september 2006 her er det vanlig med både voksen og barne-selskaå når barnet fyller 1. Koselig dt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå