Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Til Karveloke og evt andre som lurer. Limer inn tekst fra en tråd på skravlesiden for et par uker siden, jeg. Klem - utflyttet Heggedalsjente (som lengter tilbake, studerer i Bø nå, synes Heggedal var koselig!). """"""""""""" Noen som bor i Heggedal, Asker her? 16:28 5.09.2006 Vi vurder å flytte utover der fra Oslo. Synes det virker barnevennlig, koselig og ikke så langt til byen. Men er det noen som bor der som har både positive og negative meninger om stedet? - hvordan er det å få barnehageplass der? - bra barneskole? - lett å bli kjendt med folk? Håper på noen svar:) Karveloke*mamma til jente Sv: Noen som bor i Heggedal, Asker her? 16:30 5.09.2006 Jeg bor 10 min unna Asker. 'Det er veldig sentralt da ... bra med transport inn til byen o.l Er mange barnehager å velge i .... er en del skoler å Biblioteket i Asker arangerer egne lesedager med babyer Jeg syns det var lett å bli kjent med folk der .... mange mødre o.l som går på biblioteket ... har egen lekeavdeling der vårbaby & celine Sv: Noen som bor i Heggedal, Asker her? 17:02 5.09.2006 dytte Karveloke*mamma til jente Sv: Noen som bor i Heggedal, Asker her? 10:39 6.09.2006 flere som bor i området? Karveloke*mamma til jente Sv: Noen som bor i Heggedal, Asker her? 10:48 6.09.2006 Bodde der før... Er et høl spør du meg.. Men det kan hende jeg syntes bare da, var jo tenåring og synes det skjedde alt for lite der. Er flere barnehager der. Men du skal ikke så langt bort for at det skal bli finere, etter min mening da. Har selv tenkt til å dra på vising her: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8304128&sid=11az8gM3p-03509 6&pos=2&tot=121 er på Gullhella, 2 min fra Heggedal. Sønnen min har gått ett år i barnehage der. Den åpnet i 2002 og er bare helt super. Ligger rett ved siden av leiligheten som jeg linket til. Se her så fint det er der... http://www.korpaasen.com/index.htm mamsen82 Sv: Noen som bor i Heggedal, Asker her? 10:55 6.09.2006 ja, det er liksom det jeg har en følelse av... Men det å være tenåring er jo ikke no gøy hvis det ikke "skjer" noe synes jeg å huske:) Men det er liksom der vi har råd til hus, litt større en rekkehus... Men er det busser som går igjennom Heggedal, er det dårlig tog forbindelse til Oslo der? Karveloke*mamma til jente Sv: Noen som bor i Heggedal, Asker her? 11:12 6.09.2006 Går buss til asker derfra, og tog til oslo hver time, annen hver time i helgene.. Så kollektivtransporten er jo for såvidt grei. mamsen82 Sv: Noen som bor i Heggedal, Asker her? 16:08 19.09.2006 Jeg bor i Heggedal, trives godt. Ja, det har vært et høl (kanskje noen synes det er litt det, fortsatt), MEN: det skjer mye her! Heggedal er satsningsområdet i Asker nå. Det skal bygges mange nye boliger, samt en rekke butikker i sentrum (i nærheten av toget, ved Kiwi). Det blir kulturhus, treningssenter, kafeer, opparbeidet ny badeplass, bedre kollektiv etc. Hvis alt går etter planen, skal alt være ferdig om 10 år. Se for øvrig http://www.tandbergeiendom.no/ - velg Heggedal Barnehageplass: ganske bra dekning. Asker har 80% dekning for de mellom 1 og 3, 90% for de over 3. Heggedal er blant de bedre i Asker (mao sannsynligvis enda litt bedre en 80/90%). Barneskolen: har ikke veldig god kjennskap til den, men ei venninne har barn som går der, og hun er veldig fornøyd. Der jeg bor, er det trivelig miljø, lett å bli kjent med folk. Hyggelig helsestasjon og helsesøster, synes jeg. Ja, det er barnevennlig. Tog til Asker / Oslo, greit selv om du ikke har bil. Snorkfrøkna """"""""" Klem - utflyttet Heggedalsjente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå