Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Huff. Jeg gruer meg sånn for hva hun kommer til å si. Blir sikkert sendt videre til diverse undersøkelser. Den er ganske stor og har kommet i forbindelse med amming. Jeg er så redd! Noen fler som har opplevd dette?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Hei! Ja jeg hadde to kuler over lengre tid når jeg ammet, gikk til legen og det var kjertler som hadde stoppet seg, det gikk over å er borte nå. De var gangske store å harde. Lykke til hos legen, det går helt fint tror jeg, siden du har fått det i forb/etter ammming
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Takk for det! Blir jo litt redd da! Måtte du undersøkes videre eller kunne legen si det? Min er også stor og hard...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Legen kjente at det var tilstoppet melkekjertel eller hva hun kalte det, men hun ba meg komme tilbake om den ikke forsvant da. Hun sa jeg skulle massere på den når jeg sto i dusjen, tok ikke så lang tid før den forsvant da. Mine var store,rett under hverandre. Jeg ble selv veldig redd og skremt, jeg har innlagt silikon i tillegg så jeg fikk litt hetta. Det som var rart var at det var overhode ikke vondt,jeg trodde det gjorde vondt når melkegangen/e tettet seg, men jeg kjente ingen ting. Nå har jeg sluttet å amme etter 6 mnd og kulene er helt borte nå, men den ble liksom mindre å mindre før de forsvant.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Min er heller ikke spes vond, men litt øm. Har prøvd å masere jeg og, men den blir liksom aldri helt borte. Nå syns jeg den er større enn noen gang.Sikkert fordi jeg må til legen. Får krysse fingrene for at det er tett melkegang da...
#gurimalla# Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Er det mulig??? Jeg logget meg innpå nå for å høre om det var noen som hadde erfaring med kul i brystet.. Å så er det flere her med akkurat den samme problemstillingen.. Takke gudene for det... For jeg er stygg nervøs!!! Kjente det første gang i går. Men min er vond, det gjør kjempe vondt å prøve å massere den. Jeg ammer litt enda, jenta er 8,5 mnd, og jeg har fått hun til å tømme brystet helt for å kjenne om det blir noe bedre... Men akk nei. Er det mest trulig at det er en melkekjertel som har blitt betent? Går det over av seg selv? Jeg liker ikke å gå til legen skjønner dere, så den terskelen er høg....
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Hei! jeg er Hovedinnlegger. Liker heller ikke å gå til legen. Har nå ventet i 3uker, og må bare hoppe i det. Blir vist ikke borte av seg selv samme hvor mye jeg ønsker den vekk! Når den er vond er det iallefall mest sannsynlig at det er betennelse. Farlige ting er visstnok som regel ikke vonde. Jeg hadde villa gått til legen, for å gå å gruble over dette er ikke godt! Jeg har ikke tenkt på annet de siste ukene.... Bedre å vite hva det er!
"min villemo" Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 du har sikkert fått beskjed om å trykke på de og massere de i dusjen f.eksempel....?? de kulene kom og gikk ja...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Jeg hadde akkurat det samme problemet. Var hos legen og fikk beskjed om at det var tilstoppende melkeganger. Hadde flere kuler i hvert bryst, og de var kjempe vonde. Legen sa jeg måtte tømme brystet ofte, amme eller pumpe helst hver 2. time samt massere etterpå (gjerne i dusjen sånn at de blir varmet opp). Jeg trodde aldri de ville forsvinne ved å holde på sånn men det gjorde de. Et tips: Varm en rispose som du legger over brystet i ca 15 min før du ammer - da tømmes brystet lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå