Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Hei, Er under trygd.kont. rehabiliteringsstønad. Får overgangsstøtte, minimalt. Aldri vært i jobb, syk etter videregående. 23 år nå. Hvor mye har jeg egentlig krav på? Hva har jeg krav på? Noen andre som er i samme bås? Hvilke andre rettigheter har jeg? Hvor mye vil det samlet utgjøre i mnd.? Barnefar også ute av bildet. Avventer blodprøve. Hvordan beregnes egentlig bidrag? Får forskudd på 940? Er det det hele? Når blodprøve beviser at han er far, blir eventuelt resten etterbetalt? Eller is that it?! Guttungen kommer ikke langt med det i fremtiden. Lettvint å få barn da når det er alt det skal koste for mannen! Smoochie
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Sitat: Guttungen kommer ikke langt med det i fremtiden. Lettvint å få barn da når det er alt det skal koste for mannen! Hææ??? Det er jo like mye ditt ansvar da, du lot deg jo bli gravid.... Aner ikke hva du har krav på ellers siden du er under rehab. Kanskje noen andre kan svare deg. Du har vel dobbelt barnetrygd...?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Hvis du aldri har vært i jobb er du nok i den verst tenkelig situasjon for du har ikke rett på så mye. Jeg har tegnet forsikring på jenta mi i tilfelle hun blir ufør før hun kommer i jobb for da er du rimelig ute å kjører. Spør dine foreldre om de har forsikring på deg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Jeg har hatt rehab penger i mange år nå, fordi jeg kommer inn under en unntaks regel. Jeg har heller ikke jobbet noe særlig da jeg ble syk rett etter vgs også. Jeg gikk flere år på vanlig rehabiliterings stønad, men når man er så ung har man krav på det samme som ung ufør, det er "mye" mer en vanlig. Så får du et barnetillegg på rehab pengene. Reh. pengene blir regnet som vanlig lønn så du får utbetallt litt O.S også. De regner det ut på tregdekontoret.Jeg får ca 3000 i o.s. Bidraget er latterlig lite i dag syns jeg men jeg orker ikke å bry meg med det!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå