Gå til innhold

i tvil...hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 38.3 feber på jente 1 år?? hva gjør eg? bør eg vekke ho hver 4 time og ta tempen? noe annet eg kan gjøre? Aldrig hatt feber før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du gjør ingenting. Er ikke farlig med litt feber. Hvorfor skal du vekke henne?

Skrevet

Herregud, er du helt uerfaren? La ungen sove

Skrevet

Skjønner at du er litt redd.... var det selv første gang tuppa var syk, men mamma roet meg ned=) 38,3 er ikke mye feber så du trenger ikke vekke henne!!! Men hvis du er urolig kan du jo gå inn til henne i løpet av natten og se at hun har det fint=) Og gi henne masse masse å drikke i morgen... masse drikke hele dagen=)

Skrevet

Det var jo et litt merkelig svar anonym...! Det er ganske mange ett åringer som faktisk ikke har hatt noe særlig feber før så da er man jo temmelig uerfaren...?

Skrevet

Er jo nesten ingenting feber det da, snakk om å være hysterisk..

Skrevet

For de som tar seg tid til å lese det HI sier: "er i tvil" og "aldri hatt feber før"

Er det noe å gjøre narr av da, at hun ønsker informasjon om et lite barn som ikke er i form?

Det er da bedre å spørre en gang for mye? Dette forumet er til for akkurat det: å spørre spørsmål og be om råd.

Nei, for guds skyld, prøv å oppføre dere som voksne mennesker. Det begynner å bli ganske kjedelig å lese "anonym" sine mange oppgulp.

Til HI: god bedring til den lille, håper feberen har gått ned til i morgen. Og husk masse å drikke, som det stod over her, og ikke kle på for mye.

Skrevet

jeg har selv en sønn på 16mnd som ikke har vært mye syk. og var ganske usikker selv når feberen kom. men jeg ringte legevakten. og der får du gode svar fra sykepleiere. der du kan fortelle hvordan situasjonen er.. det roet iallefall meg ned. nå hadde min litt mer feber men,er du usikker så ring lege hvis de har åpent og hvis ikke ringer du legevakten. selv tror jeg ikke det er nødvendig å vekke barnet. men jeg fikk ikke sove så da anbefalte de meg å gi en paracet,da er du iallefall sikret om at ingenting går galt. du bør ikke bruke paracet for ofte men,når barnet ikke har vært mye syk så skader det ikke med en paracet:) synes det er veldig dumt at folk skriver dumme svar her inne når du spør. du spør jo for at du lurer ikke for løye. håper du klarer overse disse dumme svarene:) og helst ikke svare dem,det gjør det vondt verre. lykke til. håper feberen går over snart.

Skrevet

tusen takk for hjelpen( gjelder ikke anonym)..litt uerfaren når det gjelder feber ja..leste en plass at hvis barnet har feber bør det tas ny temp hver 4 time...men ho sover fint. smiler i søvne så det er nok ikke nødvendig....tusen takk alle dere som tok dere tid til å svare...aldrig varit her før...god natt till dere

Skrevet

en ting jeg kom på ang paracet. da skal du sjekke etter 1,5time om den har sunket. hvis den ikke har det,bør du gi en ny paracet og sjekke igjen om 1,5time. har den fremdeles ikke sunket ville jeg ringt legevakten:)

Skrevet

38.3 er ikkje særleg høg feber, så eg trur nok du kan la ho sove i fred. Men det er lurt å kjenne på ho eit par gongar i løpet av kvelden/natta og heller ta tempen om ho kjennest veldig varm ut.

Det er og lurt å kle av ho, så ikkje varme klede fører til at temperaturen går meir opp. Bytt gjerne ut dyna med eit lett teppe. Søvn er i mange tilfeller den beste medisin.

God bedring!

Skrevet

Godt sagt, Sophie!

Veldig unødvendig å være så nedlatende til noen som stiller et uskyldig spørsmål. Sure kjerringer......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...