Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg og min eks har to jenter ilag. Han bor ikke her, og har dem en langhelg i mnd. Har dem også annenhver ferie, untatt julen. Ville ikke ha dem, for da slapp han bruke feriedager... Jeg for min del synest det er deilig å ha dem hele julen da. Men, lurer stadig vekk på om jeg skal kreve at an stiller opp. Først og fremst for barna sin del, men også for min og samboers skyld. Greit nå når jeg er i permisjon, men neste år er vi begge i jobb igjen. Har bare ett vist antall feriedager som skal strekke til i løpet av ett år. Så da hadde det vært greit om vi delte juleferien også. Redd barnas far skal legge meg for "hat" om jeg foreslår dette, og orker ikke mer krangling.... Er jeg urimelig?
lbml Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Om du maser ofte om det, kan det hende han blir lei av at du maser. Så hva om du ikke tenker på det og spør han igjen når det nærmer seg neste jul? Og kanskje dere har mulighet til å ta annenhver jul? Eller kanskje barna kan være hos en tante eller besteforelder noen dager i julen også? Barna synes jo ofte at det er gøy. Men for å svare på spørsmålet ditt, så nei, jeg synes ikke du er urimelig. Forklar at du også har samme "problemet" som han ang fri dager. Og kanskje der kan finne en løsning på det. Evt ta ut noen fridager hver, hvert år. Håper det løser seg for dere )
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Maser ikke i det hele tatt:-) De har vært hos oss hver jul, og det er helt greit nå som jeg har (og har hatt) fri. Blir verre nå vi begge skal jobbe. Og ikke har vi så mangen muligheter med pass heller..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 jeg ville nå vært glad for muligheten til å ha barna mine hos meg hver jul!! Men - har du ikke foreldre eller søsken som kan stille opp litt? Selvfølgelig bør faren ta ansvar, men han høres jo litt uinteressert ut?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Du er ikkje urimeleg ovanfor eksen. Men det er ikkje sikkert ungane synest det er stas med nye juletradisjonar. Kva om ungane får snusen i at mor og far kranglar om kven som MÅ ha dei i jula, fordi da går det så mange ferie dagar med. De har vel fem ferieveker de som alle andre? Flesteparten er jo raude dagar, det er jul det er snakk om, det er ikkje snakk om ei barne fri helg. For all de spør han, men er han ikkje intressert så mas ikkje for å bli kvitt ungane i jula. Mulig eg misforstår, men dette høyrest rart ut.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 Jo, vi har 5 ferieuker, og er jo endel røde dager, men likevel... Synest det er viktig for barna sin del også, spesielt siden de har en søster til. Har dessverre ikke familie her som kan stille opp. Skulle virkelig ønske faren kunne stille opp litt mer, for barna savner han. Ikke lett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå