Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Spør etter deg Blomman for jeg såg i går på en tråd at du sa noe om gluten i grøten. Husker ikke nøyaktig hva du skreiv, men er det slik at feks nestle sine grøter som skal blandes med vann og som inneholder gluten ikke bør gis som første-grøt?
Ranveig R Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Det gjer ikkje noko om den første grauten er glutenholdig - så lenge du ikkje gjev babyen av den før h*n fyller 6 mnd. Dersom h*n får graut før 6 mnd skal du bruke graut utan gluten. Gluten skal innførast gradis etter fylte 6 mnd, og fortrinnsvis mens du framleis ammar.
Snorkfrøkna Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Man kan godt gi gluten som første-grøt. Faktisk anbefaler enkelte det nå (se www.ammehjelpen.no blant annet). Grunnen er at når man introduserer grøt for første gang, går det gjerne sakte (en teskje, 2-3 ts noen dager etc). Poenget er iallfall at gluten bør introduserer gradvis, og ikke masse med en gang! Hvis du lurer på nøyaktig hva Blomman sa: søk (oppe til venstre på nettsiden her) - f.eks på "gluten".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå