Gå til innhold

Blomman (og andre som vet)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør etter deg Blomman for jeg såg i går på en tråd at du sa noe om gluten i grøten.

Husker ikke nøyaktig hva du skreiv, men er det slik at feks nestle sine grøter som skal blandes med vann og som inneholder gluten ikke bør gis som første-grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjer ikkje noko om den første grauten er glutenholdig - så lenge du ikkje gjev babyen av den før h*n fyller 6 mnd. Dersom h*n får graut før 6 mnd skal du bruke graut utan gluten.

 

Gluten skal innførast gradis etter fylte 6 mnd, og fortrinnsvis mens du framleis ammar.

Skrevet

Man kan godt gi gluten som første-grøt. Faktisk anbefaler enkelte det nå (se www.ammehjelpen.no blant annet). Grunnen er at når man introduserer grøt for første gang, går det gjerne sakte (en teskje, 2-3 ts noen dager etc).

 

Poenget er iallfall at gluten bør introduserer gradvis, og ikke masse med en gang!

 

Hvis du lurer på nøyaktig hva Blomman sa: søk (oppe til venstre på nettsiden her) - f.eks på "gluten".

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...