Gå til innhold

pco/pcos og å miste melka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

visste dere at mange med disse hormonorstyrrelsene faktisk mister melken?? det står på ammehjelpen.no og nå har jeg endelig fått en forklaring på hvorfor melken tok slutt etter knappt tre måneder med mitt første barn og nå begynner minke allerede etter en måned med min andre sønn.

hvis noen hadde sagt dette til meg for lenge siden hadde det spart meg for mange tanker, bebreidelser og så utrolig mye skuffelse!! for da hadde jeg visst at akkurat dette har jeg ikke noe makt over. det spiller ikke noen rolle hva jeg gjør, for hormonforstyrrelser kan hverken ammete eller økedøgn hjelpe på.

ville bare dele dette med dere hvis der er flere med detsamme styret som meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har PCO,men har heldigvis ikke hatt det problemet.Ennå.

Men da vet jeg hva det kan være hvis det skulle skje.

Takk ;-)

Skrevet

Jeg sliter med lite melk, og snakket med Nasjonalt Ammesenter idag. De spurte om jeg hadde pco/pcos, noe jeg ikke har.

Men, forsto det slik at det allikevel ville ha vært mulig å få hjelp, da med medikamenter. Kan ikke love at dette stemmer, men verdt en telefon dit, nummeret er: 23075400.

De kan ikke gjøre annet enn å veilede, fastlegen må stå for ev. behandling, men de er kunnskapsrike og hyggelige.

Skrevet

mener du det? hva bra hvis man kan få behandlig, for da kan jeg kanskje amme lenger likevel! har vært nødt å ty til mme ikveld for å få gutten mett.. nå har han sovnet etter mange timers uro!!

Skrevet

Vet hvordan du har det, bare av andre grunner enn deg.

Det er 2 preparater de bruker, afipran og et til jeg ikke husker navnet på nå. Disse har som bivirkning at de stimulerer melkeproduksjonen.

Vet ikke om det var dette hun tenkte på ift pco/pcos, men ring de og hør! Jeg kommer aldri til å få mye melk, men med afipran, det andre preparatet og akupunktur håper jeg på å kunne fullamme i alle fall noen uker til.

Lykke til, håper de kan hjelpe!!!

Skrevet

huff blir trist av å lese dette... jeg har pco, og jeg fikk aldri noe særlig melk...jeg gikk å ventet på melkespreng men neida. måtte gi MME fra 3`dag, og hun bruker det fortsatt. Da hun var 8 uker fant hun ut at puppen ikke var noe, og nektet å ta den igjen...tar jeg den frem blir hun hysterisk...jeg har prøvd og prøvd, ammet og pumpet og ammet og pumpet..da hun ikke vill ammes mer pumpet jeg i flere uker, fordi jeg ville ikke gi opp dette. Da jeg enda hadde litt melk, tømte hun den på 30 sekunder...jeg låver ikke et sekund lengre tok det...etter det fikk jeg nesten ikke ut en dråpe.Kunne vel få ut ca 20 ml tilsammen på pumping en HEL dag. jeg kontaktet helsestasjon og ammehjelpen. og fikk til svar at ikke noe medikamenter kunne hjelpe. da hun var 12 uker ga jeg opp, med vondt hjerte! hvis jeg hadde visst at det fantes noe som kunne hjelpe hadde jeg ikke gitt opp. Hjelpebryst prøvde jeg også, men var nok litt sen å begynne med deg, for hun vill jeg ikke suge på puppen! nå er hun 5 mnd...og jeg tar det lettere og lettere, for meg har det vært veldig vondt å ikke kunne amme min datter, og jeg har grått mange tårer...så hvis det finnes medikamenter så hjelper, så vil jeg takke gud....

hehe ble litt langt...men det er slik jeg føler det. (kan snakke på msn om du vil)

Skrevet

hei Luci! ja, vil gjerne snakke med deg! men vil helst ikke legge ut min adress da hele navnet mitt er i den!

Skrevet

Oi, dette visste eg ikkje. Har lett pco, så kanskje derfor eg mista melka tidlig (ved 2 mnd9 forrige gang. Håpar det går bedre denne gangen.

Tusen takk for opplysningen!!

Skrevet

Gjelder dette selv når man har masse melk i starten? Har ei på tre uker nå, og melken flommer over. Kan ikke helt se for meg at det plutselig blir stopp..?

Skrevet

jeg hadde det også slik sist gang og nå.. masse melk i starten.. så bare begynner det å bli litt mindre hele tiden og jeg merker at babyen ikke blir fornøyd etter måltid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...