turbogutt Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 jeg ammer hyppig hele kvelden(fra ca17-20) og da har han sovnet, og sovet til ca 5.litt pupp og sovet til ca 8. Dette har jo vært ganske godt. Men den siste uka har han begynt å våkne for et ekstra måltid ca 2 !!! Det ødelegger jo hele nattesøvnen, er sååå trøtt Er det vanlig at de plutselig vil ha flere måltider? Er det jeg som ikke har nok melk? Trodde ting skulle bli bedre ved 3mnd alder jeg........ Håper noen har noen gode råd:)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Tror nok du har vært velsigna som har fått sove såpass disse månedene. Det er mye mer "vanlig" å amme 2-3 ganger på natten enn 1 når de er så små! Så, nei , jeg tror nok ikke du har lite melk. Når de blir eldre , blir jo aktivitetsnivået også noe større, og dermed trenger de mer mat. Her i huset ammer vi klokken 19, 22, 02 og 5.30(da våkner hun og er sulten og må selvfølgelig få mat). Hun er nå 4.5 mnd! Høres ut som du bare må stå opp og leite fram puppen en ekstra gang på natta
mukle Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Tror desverre det er ganske vanlig med en endring i denne perioden..Jenta vår sov også nesten hele natten, fra åtte om kvelden til fem tiden om morgenen, så videre etter puppen..Omtrent på dagen hun var tre mnd begynte hun med å våkne i ett- to tiden. Har også hatt netter med tre måltider, og enkelte gode netter hvor hun har sovet til 0400 før mat. Men desverre har trenden vært at hun har minst to måltider per natt (dvs mellom 1930 og 0630). Slitsomt - ja men jeg tror sannheten er at vi har vært vel "bortskjemte" de første mnd, og nå får smake litt av det mange andre har hatt som standard siden fødselen.. Jeg prøver å ha is i magen og holde ut m fullamming en stund til. Er 4 mnd nå. Det skjer jo veldig mye motorisk da i denne perioden, så det kan kanskje ha noe å si?
glad_jenta Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 har ingen gode råd annet enn att det er nok helt normalt!! å det kommer nok til å endre seg mange ganger enda.Har en sønn på 6 mnd. å det varierer om han er våken 1 eller 2 gang om natten eller sover hele natten(det siste er sjelden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå