Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Hvis baby har treg mage (eller for å forebygge det) har jeg lest at man kan gi sviskesaft eller maltekstrakt. Men hvor mye??? Og hvor ofte? Til hvert måltid? Hva er "best"? Er det noen forskjell på de to... hva foretrekker dere, og hvorfor??? Hilsen en uvitende førstegangsmamme
Gjest Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Du må nok prøve deg frem selv, men jeg har 1 t-skje maltekstrakt i en flaske og koker sviskesaft til grøten.(Hun vil ikke drikke de man kjøper). Ved denne dosen blir avføringen bra. Personlig synes jeg at sviskesafta funker best, men ikke bestandig hun drikker så veldig mye.
Sina73 Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Jeg regner med at du gir MME? Jeg har ingen erfaring med sviskesaft for jeg har gitt malt hele tiden. Helsestasjonen anbefaler at man skal gi 1-2 ts i døgnet. Jeg pleier å ta litt i hver flaske. Ca 1/4 ts i hver flaske på 200 ml. Det gir en søtsmak på melka og da spiser han mye mer. Jeg vet mange har 1 ts i en flaske og ikke noe mer. Kommer litt an på babyens alder og hvor mye man gir i flaska. Du finner ut av hva som din baby foretrekker. For mye malt kan gi mageknip og løs mage/diarè.
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Kommer litt an hvor gammel babyen er..? Når det gjelder malt'en så sies det 1 t-skje pr liter. Og gis til hvert måltid:) Sviskesaft skal egentlig ikke gis før babyen er 4 mnd, men man kan blande den ut veldig, veldig svakt til babyer under den alderen og gi noen t-skjeer med dette et par ganger i løpet av dagen. Har ikke så mye erfaring ang noen av de, men har brukt malt hittil og tror og håper dette fungerer bra:)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Jeg ammer, babyen er 7 måneder. Tenkte mer på hvis grøt etc gir henne treg mage, jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Jeg stilte det samme spørsmålet for noen uker siden og flesteparten mente svisker var mye bedre. Enkelte mente også at malt kan virke mot sin hensikt og gi hardere mage.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Takk for erfaringer alle sammen, tenker jeg skal prøve sviskesaft (særlig siden siste anonym mener at malt også kan gi hard mage...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå