Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Vi sliter med å lære snupp å spise. Har gitt opp grøt, prøver nå litt med velling + hjemmelaget grønnsaks/potetmos. Har kun fått i henne max to teskjeer av gangen, har nå holdt på en måned (prøvde lenge med grøt først, da). Det er først siste uka at noe ser ut til å ha gått ned, tidligere har alt (uansett hva) blitt skjøvet ut igjen. De siste 3 dagene har jeg fått i henne ca 2 teskjeer grønnsaksmos. I dag prøvde jeg to ganger, er dette ok? Hun har ikke fått i seg så mye av bæsjen har forandret seg.. Nå lurer jeg på: - bør jeg fortsette med grønnsaksmos en gang om dagen til hun spiser mer enn to teskjeer? Eller kan jeg forsøke to ganger om dagen, da får hun jo "øvd" litt mer på å spise... - kan jeg gi velling og grønnsaksmos samme dag, eller bør jeg vente et par uker, til jeg virkelig ser om hun reagerer på noe (man merker kanskje ikke det når de får i seg så lite som hun gjør?)??? Kokkemamma
Tigergutt Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Hei du! Jeg er ikke noen mester i dette, og kan nok ikke hjelpe deg. Men jeg kan ihvertfall dele erfaringen min med deg! Jeg begynte med maisgrøt til snuppa da hun var 4 mnd. Grunnen til dette, var fordi hun spiste pupp hver 2-3 time døgent rundt, hun nektet å ta flaske, og jeg var helt utslitt av mangel på søvn. I håp om litt mer søvn nattestid, begynte jeg med grøt. Første dagene gikk det greit, men etter 3-4 dager nektet hun å spise grøt - ikke snakk om! Knep munnen igjen eller spyttet ut det hun hadde fått i munnen. Jeg prøvde med most potet og gulrot, men hadde samme resultat der. Jeg byttet maisgrøten ut med Hipp sin hvete og vanilje (6 mnd grøt), og hun ble helt ellevill. Grøten skle ned på høykant. Jeg vet det er gluten i hvete, men siden jeg kun ga litt grøt i starten, og hadde en rolig tilvenning, samtidig som jeg ammet resten av døgnet, så var det ingen fare i følge helsesøster. Snuppa spiser nå Hipp sin hvete og vanilje og fullkorngrøt med havre og eple. I tillegg spiser hun Neste sin havre og banan/aprikos, hvete og frukt og en til jeg ikke husker. Alle disse grøtene er hun helt vill etter. I dag prøvde jeg også potet og gulrot igjen, og nå satt hun og lagde nam nam lyder av dette også. Hun spiste 3 ts med "middagen". Jenta mi er 5,5 mnd. Hvor gammel er din baby?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Takk for svar! Må si det hjalp å få høre at andre har hatt lignende problemer (det som er rart, er at det gikk greit et par dager, hun åpnet munnen og svelget litt, og så plutselig: knep igjen munnen, vred seg unna, hylte, skjøv det lille jeg fikk presset inn ut igjen etc - akkurat som din! Hadde helt glemt det!). Tror jeg skal gå til innkjøp av hvete med vanilje, og heller ta det veldig rolig... . Er jo mye gluten i hvete, men tar man det rolig, går det nok bra. Er mer gluten i hvete enn f.eks i havre, det er havre og havre med banan/aprikos vi har prøvd hittil.. og litt hirse og mais...(men de er det jo ikke gluten i). Takk for dine erfaringer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå