Gå til innhold

gjør jeg rett eller....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har funnet rett leggetid for minsten, sånn ca halv åtte...

vi begynner med grøt (ikke så mye han spiser enda, men....) Han får grøten i kvart over seks - halv seks.

Når klokken blir ca kvart på syv, får han MM.

Da spiser han for det meste til han nærmest slukner - ja, kan vel si at han slukner, men jeg lar ham jo ikke sove.... kunne nok lagt han rett i seng,men det er jo akkurat det jeg skal slutte med...

Så går vi videre inn på badet for stell.

Og da blir han -knips- i godt humør og spreller med bena og smiler og ler... Han var jo trøtt i stad..... :-(

Så da er det jo ikke populært med legging etterpå...

men det er leggetid, han er trøtt...

så det blir litt grining og sånn da.....

men gjør jeg ikke riktig da????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar grauten først, så kveldsstellet, så puppen, så tannpussen, og så i seng. På den måten slepp vi at han kviknar til igjen etter puppen, men tannpussen gjer at det ikkje blir sånn at han kan sovne ved puppen.

Skrevet

Jeg for min del ville nok tatt stellet først. Evnt gi han mm-men spare litt, slik at han kan få det etter stellet. Slik at han kanskje blir litt døsig igjen, men ikke sovner... Regner med at "målet" ditt er at han skal sovne av seg selv, og ikke til flaska?!

Skrevet

grunnen til at jeg gir han MM og så kveldstellet er jo med tanke på tannpussen (og rutinen rundt det....)

For tennene skal jo pusses!

hm... lure på hva jeg skal gjøre nå da....

Skrevet

Syns du skal gjøre det slik jeg:

Pupp og grøt / eller grøt og pupp kl kvart over seks. Gjør unna maten. Les en liten bok på fanget slik at maten får sekke.

Gå opp på badet mens du sier "nå er det natta lille venn". Gjenta det mens du vasker og skifter bleie, pusser tennene. Nå bør kl. være ca 1900. Gå inn på det mørke soverommet og syng en sang. Gjerne "Jon Blund" eller "So ro" :) Legg i sengen, gi evt. en smokk, bamse eller koseklut mens du synger siste verset. Si til slutt "sov godt da lille venn". Og gå ut av rommet :)

he he, neida. Gjør som du føle best. Slik gjør vi det og vi har hatt store leggeproblemer før vi begynte med dette faste greiene.

Lykke til uansett!

Skrevet

smokk, bamse eller koseklut

hva er det? ;-)

Skrevet

vi gjør det nesten på samme måte, men vi steller først, så grøt, så pupp og tannpuss. blir trøtt av puppen, men tannpussen gjør at hun ikke sovner ved puppen. legger henne våken i sengen, og stryker litt på henne og gir nattanuss. står ved sengen til hun har sovnet jeg, for ellers blir hun helt propell om jeg bare går ut, men prøver å la henne sovne uten å dulle henne i søvn... har blitt litt gråt her også, men trøster uten å ta henne opp. etterhvert skjønner hun at det ikke skjer noe mer og at det er natt...

Skrevet

Heisan!

Jeg har prøvd meg litt frem, og funnet ut at dette fungerer best hos oss:

1. Grøt ca kl 18.00

2. Lek ca 18.20 - 18.45 (pleier alltid å bæsje da!)

3. Bad og stell kl 18.45

4. Kl 19.15 Inn på kaldt og mørkt soverom, og få pupp på sengekanten.

5. Nattasang og så i egen seng.....

Sovner som en drøm stort sett hver kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...