Gå til innhold

har ikke bæsja på 4 uker!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan han ha forstoppelse?4 uker er da utrolig lenge!!fullammer, og har hørt det kan gå en stund uten bæsjing, men dette er vel ekstremt?? han fiser mye, og det lukter grusomt. har hatt noen få "bremsespor" i bleia, men ikke noe annet...han er snart 4 mnd...

virker ikek som han er så veldig plaget av dette. smiler og er fornøyd hele tiden, men strever veldig med fisene. di kommer som regel når han spiser, så han vrir seg vekk fra puppen for å få ut luften...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synest eg var i lengste laget ja. Har du prøvd å gje han litt sviskesaft? Det pleier å "få fart på systemet". Viss det ikkje hjelper ville eg tatt kontakt med helsestasjonen og høyre om dei har nokre synspunkt på kva som bør gjerast eller ikkje gjerast.

Skrevet

De skal jo ikke ha forstoppelse når man fullammer, men 4 uker høres jo ganske lenge ut. Hadde prøvd å gi litt malt eller sviskesaft jeg. Eller rett og slett stikke et febertermometer opp i rumpen (ja helt på tuppen altså :). For å hjelpe litt igang!

Skrevet

takk for svar=)

har prøvt å tatt febertermometeret i rompå på han et par ganger, men har ikek funket...får stikek å kjøpe sviskesaft i mårå og se om det funker=) hvor mye kan eg gi av det da?

Skrevet

Du kan jo begynne med ei teskei eller to og sjå om det får fart på sakene. Det står gjerne noko om dosering på flaska?

Skrevet

Uansett så er ikkje sviskesaft noko farleg, det er jo berre tørkafrukt og vatn. Får babyen for mykje i seg vil han i verste fall få litt diaré.

Skrevet

Jenta mi gikk 3 uker mellom hver skittbleie. Lengste mellomrom var 25 dager. Fullammet som deg. Var litt bekymret da hun tydelig hadde plager når skittbleia endelig kom, selv om hun var blid og fornøyd innimellom. Mye luft hos oss også... Jeg prøvde svisker, malt i mm, fenikkelte, minifom, termometer, ligge og leke uten bleie... Liten effekt. Tok 3 uker uansett, men mye mer pes for meg.

Spurte på helsestasjonen, både en vikar og så den faste helsesøstera da hun kom tilbake. Ringte legekontoret (fikk de samme rådene der også. Valgte å se det an litt til, så bestilte ikke time...) Alle sa at oi, det var lenge! Men alle sa jeg skulle se det an, og ingen gjorde noe mer...

Etter at vi begynte med litt grøt ved 5,5mnd bedret det seg. Brukte grøt som jeg blandet mm i, så da gikk det bare 4 dager mellom hver skittbleie. Fremdeles vondt når bæsjen kom noen uker til. Etter ca en mnd. orket jeg ikke pumpe til grøten lenger og begynte med grøt som inneholder mme. Siden da har hun hatt skittbleier hver dag!

Konklusjonen min ble at jeg har veldig lett fordøyelig morsmelk, og at ingenting jeg prøvde utgjorde noen forskjell, så dersom det samme skjer med neste baby skal det bare få gå sin gang. Jeg stresset mye unødig!!!

Eneste tipset jeg kan gi er POTTE! Det har hjulpet mye her. Kjøpte da hun var ca 6mnd. Setter henne der når hun begynner å presse etter måltidene med fast føde, så nå kommer 9 av 10 "skittbleier" rett i potta. Dersom jeg ikke gjør dette har hun en tendens til å få forstoppelse. Får liksom ikke til å bæsje i bleia. Vet ikke om det har noen sammenheng med at hun hadde skjeldne skittbleier tidligere men tenkte jeg skulle nevne det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...