Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Er det noen av dere alene-foreldre som har måttet få avlastning av fremmede for at far/mor ikke holder sine helgeavtaler? Hvordan går man frem i en slik situasjon, og hvem ordner slik kontaktformidling? Blir veldig glad for svar/innspill fra deg/dere På forhånd takk... ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Hei. Jeg har ingen erfaring med dette selv, men ei jeg kjenner har avlastning 2 helger pr mnd på gutten sin. Jeg tror du kan snakke med Amathea og familievernkontoret. Min bekjent fikk mye støtte og veiledning gjennom amathea. Det er til tider overveldende tung å være helt alene m barn, men har etter hvert å klart å ta de ytterste små gledesstunder man kan få Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Takk. Hva er Amathea og hvordan kontakte dem? Vet du det? Blir glad om du vet og skriver det inn her. Klem :-)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Hei igjen Amathea er tidligere AAN (alternativ til abort i Norge) og de har hjulpet mane enslige forsørgere her hvor jeg bor. De har en hjemmeside www.amathea.no, og du kan også nå dem på tlf 815 32 005. Nå etter 2 uker med sykdom på min lille pode, barnehagenekt, lite søvn på et par mndr og skole.. føler til tider at jeg drukner..tårene presser på forrdi jeg er psykisk utmattet. Vi 2 skal reise bort på en 3 dagers tur neste uke. Håper jeg finner energien jeg trenger frem til eksamener og jul da. Masse lykke til til dere.. Stor TRØTT klem
kragerøjente Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 hei hei!! jeg driver med avlastning! jeg kan godt se etter ditt barn hvis du ønsker det. jeg har en datter på 5. ellers har jeg 4 andre barn i alle aldre som jeg har 2-4 døg i uka/mnd. litt foskjellig! ta gjerne kontakt med meg
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Jeg ville ikke ha brukt noen som ikke kan innhente politiatest om vedkommende, og alerhelst hadde jeg gått gjenom barnevernet, har selv avlastning gjennom barnevernet, veldig fornøyd med det. Holder som regel at barnet har adhd eller at mor sliter. Det går under forebygende arbeid hos de. Veit aldrig hva som hjemmer seg hos privat personer som tilbyr seg å passe barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Hei! JEg er alene med min datter på snart 4 år. Hun har ingen kontakt med sin far og nettverket rundt oss er ganske lite. Jeg gikk en runde med meg selv og bestemte meg for å søke avlastning og fikk dette innvilget etter en noe lang behandlingstid. Hun er i avlastningshjemmet en helg i mnd og det fungerer kjempe fint for oss. Avlasterne er unge men har mye energi og overskudd samt at de har en sønn på samme alder selv som hun leker med når hun er der. Utover dette kan jeg også anbefale aleneforeldreforeningen.. der er det foreldre i samme situasjon som kan hjelpe hvernadre med avlastning innimellom. Masse lykke til til dere!!
75 modell og mamma til 6 Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Hei hei, jeg har beredskap og besøkshjem selv, dette er i regi av barne og familievernstjenesten. For å kunne jobbe under dem, må man under flere godkjenningsrunder med intervju, observasjon og andre tester, samt politiattest. Vitner om at du er ei god mor når du ber om hjelp til pass av barnet ditt når du mangler overskudd. Stå på!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Jeg vurderer det samme selv, og den informasjonen jeg har fått er gjennom helsesøster på helsestasjon der vi bor. Hun har fulgt opp hele veien , og sier at dersom jeg trenger det kan hun bistå med å kontakte de rette instanser og lignende. Så da regner jeg med at helsestasjonen din kan gjøre det samme. Hilsen meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå