Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Vår minste har imponert oss kraftig her.. Han snakker som en foss, og har begynt å sette sammen setninger på rundt tre-fire ord.. Han kan si som "Pappa på jobb" eller "vi sparker ball" "jeg vil huske" osv.. I tillegg har han nå sikkert rundt 100 ord i vokabularet, mange "gutteord" som traktor, laste(bil!), bil, sykkel osv Er ikke dette veldig tidlig? Våre to eldste var ikke så tidlig ute!?
Trappetrollet...1pp Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Hei! Jeg har en like snakkesalig unge på snart 15 mnd, han sier også " pappa på jobb" også sier han "glad i deg" +++, han har også mange typiske "gutteord" som ball, bil, tog, båt.... Helsesøster sa at han var tidlig ute med å ha så mange ord, men jeg vet ikke, er mange barn på samme alder rundt her som snakker mye:)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 20. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2006 Ja, dette er jo veldig individuelt fra barn til barn:0) Mye ligger innenfor normalen!!
Collet :) Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Hei hei! Ja, vi har også ei jente på 16 mnd. som imponerer alt og alle rundt oss med pratinga si! Og hun har lært så mange ord og setninger bare på de siste to ukene. Og vi blir så overrasket over hvor mye hun skjønner og husker! Bla. peker hun på seg selv og kroppsdeler og sier (hun heter Andrea og kaller seg selv for Dea): Dea sin pupp, Dea sin mage, Dea sin fot, hånd osv.. Videre kan hun Dea di hest (Andrea ri hest) og kan jo da de fleste ord. Til gjengjeld så går hun ikke, aker kun på rumpa for å komme seg rundt, ei bedagelig tulle -vi har glade dager hjemme! Hun har langt mørkt hår og folk tror hun er så mye eldre enn hun er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå