Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Er det noen som har noe tips om vanntett fottøy. Datter er nå 16mnd og elsker å være ute og vil da aller helst plaske i sølepyttene. Bor i Bergen, og nå ser det ut til at det kommer til å være vått ute i noen måneder fremover. Men jeg klarer ikke å holde henne tørr på føttene. For enten tråkker hun av seg støvlene slik at de henger og dingler i strikken etter regnbuksen (det skjer som regel etter at hun har sittet eller krabbet og forsøker å gå igjen), ellers så er hun kjapp til å sette seg og plaske i en dam slik at vannet når til over støvlekanten. Og da blir det vått, selv om støvelen er inne i regnbuksen. Har forsøkt med ulike støvelstørrelser, men dersom de er mindre enn de hun har nå, så får jeg ikke foten hennes helt ned i dem. Ville satt kjempestor pris på å få noen råd om noen har det, for jeg vil så gjerne venne henne til å være ute i all slags vær, men det er jo litt trasig om hun skal være våt og kald.. Takk,
Gjest mphs Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Kanskje du kan prøve med vantette sokker. Mi er jo bare 12 mnd men vi har kjøpt ett par fra danmark. http://www.tinyzone.dk/product.asp?product=380⊂=40&page=1
superdum Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Jeg har kjøpt tykke sokker på Spar Kjøp, de holder støvlene på plass! Men kanskje ikke hvis vannet går over kanten da..
Ella i farta Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 I stedet for å fokusere så mye på dette problemet synes jeg heller du burde satse på ullsokker, fordi da holder hun seg varm uansett om hun blir våt...selvfølgelig burde du ha skotøy som holder mål, men uansett skotøy vil det nok fra tid til annen forekomme at hun blir våt.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Tusen takk for gode råd : ) Skal forsøke å få tak i vanntette sokker. Er selv veldig glad i ull og er helt enig i at det ville vært supert å bruke. Hadde kjøpt inn masse babytøy i ren ull til henne for de første månedene, men så viste det seg at hun har atopisk eksem, og ull innerst mot huden gjør eksemet mye verre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå