Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg synes faktisk at magen er på sitt peneste jeg nå! Skikkelig kulemage! Har heldigvis ikke noe særlig vann i kroppen og sånn da, men er faktisk ganske fornøyd med å gå gravid! Alle har forberedt meg på at jeg vil få før tiden, men det gjør meg faktisk ingenting å gå noen dager over.. Har riktignok 9 dager til termin... kanksje jeg blir MØKKALEI siste uka?! Har så mye å gjøre liksom.. så tenker jeg at jeg vil være litt kjæreste med mannen min den lille tiden som er igjen.. etter fødsel kan vi hverken ha sex e.l. lysten forsvinner jo og.. også blir det nok litt lite tid med to små å passe på.. Har bare fått for meg at vi skal nyte den siste tiden sammen! =)
Yara Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg liker det! Koser meg veldig med å være gravid! Men! Den siste uken har jeg begynt å bli utålmodig. Ikke fordi jeg er lei, men fordi jeg lengter etter den lille, og er veldig spent! Lykke til!
den satt! er beyond Fødeklar Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Jeg tror dere må være gale!! Jeg gjentar for min mann at jeg overhodet ikke ser noensomhelst romantikk eller glede i å gå gravid,og at hvis man kunne gjøre det på en annen måte (feks bært babyen på ryggen i 9mnd??) hadde jeg sporenstreks valgt sistnevnte.Ikke misforstå,jeg gjør hva som helst for det lille nurket, og sannsynligvis gjør jeg det vel igjen om noen år, men akkurat nå i uke snart 36 synes jeg det er ubehagelig og langtekkelig.Vil jobbe!! Uff så sutrete det ble....men siden du spurte..
fruktisèn Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 jeg syns det er fint jeg, liker å gå gravid, er 39+5 no så det nærmer seg her i gården:) begynner å bli utålmodig å vil se det lille nurket mitt men det å gå gravid er fint det:) tror jeg kommer til å savne magen og bevegelsene hun gjør inni der etter en stund eg:) hmm!?
Venter tredjemann 18.09 :-) Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Nei! Jeg hater det. Jeg kan heller ikke se det romantiske/vakre i å være gravid. Dette er 3 gang og nå har jeg gått over terminen igjen :-( Jeg har lovt meg selv at jeg aldri mer skal gå gravid. Jeg synes det er slitsomt. Spesiellt med 2 barn som krever sitt fra før også..... Sover dårlig gjør jeg også....
milla75fikk en gutt Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Fram til siste måneden har det vært helt greit å være gravid. Det er jo forsåvidt koslig nå også, men det begynner å bli veldig tungvint. Er så stor at jeg nesten ikke klarer å få på meg sokker og sko, det er vondt å sitte i bilen og rett-opp-og-ned på en vanlig stol for lenge av gangen. Det er vondt å snu seg i sengen om natten osv. Da er det ikke så koselig lenger. Heller ikke når man har månefjes og ingen ankler.... Tror de som ikke har noen plager synes det er mer koselig å være gravid enn en som har bekkenløsning, sure oppstøt, urolige ben og masse vann i kroppen....
Solita 79 Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Er 38+2 i dag. Og jeg ELSKER det. Syns ikke det gjør noe og være høygravid. Bekkenet er jo til helvete, men det har det jo vært hele tiden, men er faktisk bedre nå som hode er festet. Så nei, syns det er helt greit jeg.
anntin Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Jeg syns IKKE det er noe koselig å gå gravid. Syns nok det første gangen, men nå med nr fire så er jeg så glad for at jeg ALDRI skal gå rundt sånn igjen. Har tre dager til termin...
hårsår Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Er uke 38+1, og ELSKER å gå gravid! Har fått bekkenløsning, sover bare ca.3 timer i snitt hver natt og har urolige bein. Likevel er dette en opplevelse som er det flotteste jeg har opplevd! Må stadig "klype" meg selv for å sjekke at jeg er så heldig å få lov til å bli mor! Kjenner meg ikke igjen i de som prøver alle metoder for å fremskynde fødselen. Selv synes jeg alle stadiene har sin sjarm. Går rundt og nynner mens jeg stryker på magen. Vi har allerede hatt mange samtaler datteren min og jeg. Hun har vært på biltur i Europa, og båttur i skjærgården. Igår var hun med og renset tyttebær til kl 0100, men det likte hun ikke på slutten! Synes ukene går altfor fort nå, og jeg tviholder på sommerfugl følelsen i magen for ikke å glemme hvordan det føles. Pappaen og jeg gleder oss villt til å få se gullejenta vår! Stakkars, jeg kommer til å kysse henne flat!!
Pære Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Jeg har storkoste meg gjennom hele svangerskapet, er nå i uke 36, så det begynner å bli lite plass til babyen, og jeg er veldig spent til å se babyen. Selv om jeg ikke se helt sexy ut, det spiller ingen role. Det er ganske lenge siden at jeg har følte meg så komfortabel med kroppen, og det er en veldig deilig følelse.
guita Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Helt fint til nå! - er 38+4 og små vondter har begynt å bli såpass store og mange at jeg egentlig syns ganske synd på meg selv.. blir gal av ikke å kunne sitte, ligge, gå etc uten at det er ubehagelig og/ eller vondt.. Så svaret mitt blir nok: ok til uke 37, etter det bare j... og j... sorry. Men misunner de som ikke har feks kroniske bekken- og ryggsmerter og som klarer å nyte det lengre!
Rut Bram Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Ja, jeg har det faktisk ganske så bra som høygravid Er 38 uker i dag. Merker jo begrensninger på det fysiske, klarer ikke gjøre så mye som før, men har i grunnen hatt et problemfritt svangerskap. Med min første var jeg mye mer urolig og utålmodig, alt var jo så nytt... Nå har jeg lært at jeg må nyte denne tiden, det blir slitsomt (men selvfølgelig koselig) etter at barnet er kommet, vondter både her og der i begynnelsen og ikke minst minimalt med søvn.... Nå nyter jeg late dager hjemme mens eldstemann er i barnehagen, og passer på å slappe av og kose meg. Synes det er deilig å ha fri til å gjøre hva jeg vil!! Det blir ikke mye avslapning når barnet først er født...! Synes også det er deilig at det ikke er så lenge igjen nå, uansett - om fire uker (hvis jeg skulle gå på overtid) har vi lille nurket her, og det er jo ikke lenge til!!
Tjatjo Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Jeg er vel ikke høygravid i den forstand at jeg har igjen 40dg, men jeg går med tvillinger, så målene mine er som hos en som er fødeklar. Før gledet jeg meg veldig til selve graviditeten, men etter at jeg ble gravid har jeg bare gledet meg til å se de og vite at alt gikk bra. Først var det bekymringer pga blødninger, så kom bekymringene for fortidlig fødsel. Er nå 30+6 og begynner å bli litt mer optimistisk på at alt skal gå bra og at jeg faktisk skal få bli mamma. Uansett når de måtte komme tror jeg de vil klare seg bra. Misunner dere som har kommet så langt som til uke 36 i allefall....må være deilig å vite at nå kan barnet bare komme =0) Ellers må jeg jo få si at det utrolig koselig å kjenne sparkene og høre hjertelydene.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Jeg liker kroppen min og sånn som gravid og synes det er koselig med magen, men skal ærlig innrømme at det beste med å være høygravid er at man snart er ferdig!! Skal også inrømme at jeg gleder meg til å bli slank igjen og bruke mine "vanlige" klær igjen )
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Både liker og ikke liker det jeg. Men tror mannen min liker de enda mere. Det jeg misliker er at magen er i veien hele tiden, over alt. Får ikke på meg sko, vanskelig å dusje(må ha stol pga bekkenløsning og hovne bein) jobben er et pes og alt er i det hele tatt tungt. Vondt å sove, vondt å sitte, ingenting fungerer normalt, verken kan eller klarer å gjøre ting man er vant til og som man før tok smo en selvfølge, babyen sparker på de vondeste plasser når h*n helst burde sove, men når vi setter oss i sofaen og pappa'en vil kjenne liv, da er det naturligvis helt rolig... Øm i magen, ryggen, vann i beina og fingrene så det er vanskelig å bevege dem osv osv. Men samtidig er jeg kjempestolt av magen min, syns den er fin og spennende og så er det jo morro med alle bevegelsene selv om de ikke bestnadig er så behagelige... Men å si at jeg stor koser meg tror jeg vil bli feil ja. Trives ja, lei, ja...
jakm80 Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 Jeg storkoser meg og syns magen er flott!! : ) Har hatt et ganske fint svangerskap uten noen nevneverdige plager. Er nå 36 uker på vei og merker nå at ting er tyngre, sover utrolig dårlig og har vondt i ryggen. Gleder meg til neste fredag og siste dag på jobb!!! Men syns det er kjekt å bære dette lille spennende inni meg og koser meg masse fremdeles : )
Gjest Skrevet 21. september 2006 #17 Skrevet 21. september 2006 Nei, nei, nei - jeg liker ikke å være gravid! Er tung og tungpusta, sover dårlig, plages av kynnere noe som gjør at jeg må ta det helt med ro - føler at kroppen forfaller, føler meg stygg og er lei, allerede nå i uke 28... det skal sies at fram til nå har ting gått greit, men de siste ukene har alt blitt verre. Huff og huff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå