PrincessElisabeth Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 er dette normalt? trodde alle hadde rett på 6 ukers betalt pappaperm...
Kristannaa Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 ja det har man jo krav på..sikker på at du ikke tenker på de 2 ukene pappaen kan få når ungen blir født?
Harald Ripultfør Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Min samboer har kun rett på 2uker som han får i forbindelse med fødselen som arbeidsgiveren hans betaler. Han har ikke rett på 6uker pga at jeg ikke har jobbet i 50% stilling eller mer.
EleResa Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Alle har lovfestet rett på 6 ukers pappapermisjon. Om ikke arbeidsgiver betaler, vil han få betalt av trygdekontoret. (Dette avhenger av flere bakgrunner: av hva du har arbeidet før permisjon, om han er selvst. næringsdrivende etc...) Er det kanskje de to ukene med omsorgspermisjon rett etter fødsel du mener? Der er det helt opp til arbeidsgiver om lønn betales eller ikke, enten får han 2 uker med lønn eller han kan ta 2 uker uten. For 2 uker har han krav på uansett
Thea kom 25.11 Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Samboeren min får kun 2 uker betalt pappa perm ved fødsel... men det er fordi jeg ikke har rett på fødselpenger...
PrincessElisabeth Skrevet 20. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2006 ja var det jeg også trodde, at han kunne ta 6 ukers permisjon med lønn, men da han prata med den tillitsvalgte og hun påstod da at han kun skulle få to ukers petalt permisjon... nå begynner jeg å stusse litt på enkelte ting, jeg har ikke akkuratt permisjon, jeg er student og har ikke søkt meg inn på noe nytt i år siden jeg har termin om ikke så lenge og dermed bare ville tatt opp plassen til noen andre, blir dette regna som permisjon da?
EleResa Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 For studenter og partnere i fast jobb er det litt andre regler, råder deg å ta kontakt med trygdekontoret, de skal kunne hjelpe deg med spørsmålene dine.. Evt les på trygdeetatens nettsider. (tror det er www.trygdeetaten.no)
Banshee Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Lovfestet rett på pappapermisjon har man kun hvis dama/samboer/kone etc. har krav på fødselspenger. Har hun kun krav på engangsstøad får ikke pappa'n 6 uker med permisjon. Her i huset er vi så uheldige at far ikke vil få betalt for 2 uker omsorgspermisjon engang i tillegg til at han ikke får pappapermisjon. TK var visst bare å glemme at ville være behjelpelige har vi hørt også... Helt tragisk system...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå