Gå til innhold

Dere med 6-7 mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere være så snille å hjelpe meg med måltidene..

Hvordan er deres måltider?

Hun vil nesten ikke ha melk eller vann nå, vanskelig :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blir ammet og får grøt med fruktpùre 2 ggr daglig.

Hva slags hjelp vil du ha? Hva de kan spise eller?

Skrevet

På hvilke tider og hvordan jeg kan variere.

Hun får mm og mme, men vil omtrent ikke ha noe av det.

Hun får også grøt og middag men jeg er usikker på når og hvor mye osv.

Derfor er det litt greit å se hvordan andre gjør det=)

Skrevet

Kopiert fra ett annet innlegg :

ått to måltider med bare morsmelk i tillegg. Sånn er dagen: mm kl 0630, grøt+frukt+mm kl 0830, middagsglass+frukt(evt mm) kl 12-13, mm midt på dagen, grøt+mm kl 18. Men nå er ikke puppen så interessant lenger, så jeg får nesten bare i han melk morgen og kveld... (pumper meg innimellom for å holde produksjonen oppe, i tilfelle dette bare varer en periode). Hva skal jeg gi som et fjerde måltid? -mer grøt? fruktpurè? .... er vel tidlig å begynne med skive, ikke fått tenner... Tips mottas med takk!!

Filips mamma

NYTT 12:01 20.09.2006

Min er like gammel, men ikke fullt så flink å spise fast føde som din..hehe..

Men jeg gir litt skive, han har ikke tenner. Lager bittesmå biter og lar ham spise sjøl. Stor stas.

Ellers er det pupp på morran, frukt (fire skjeer banan) og pupp på dagen, pupp i to tia, (sånn ca) middag fra glass kl 16 (også bare tre fire skjeer), pupp på etm, grøt til kvelds evt litt frukt, og pupp igjen før leggetid noen ggr. Ikke alltid han vil ha..

Oooogg pupp kl halv to, fire, seks/ halv sju og kl åtte.......

*ale*

Sv: måltider til 7 1/2 mnd gammel baby??

NYTT 12:21 20.09.2006

Frokost: Grøt 120-150 ml Spiser hun varierer fra dag til dag så pupp

Lunch : spiser nokså gode biter ikke bitte små...har bare 2 tenner men hun tygger dem med gommene hun å roter med fingeren samtidig.. Begynnte første uken med 5-6 biter. (da hun var 6mnd). så etter det har hun fått så mye hun vil.

Idag spiste hun 1 hel skive.. mins skorpen da;) + pupp

midt på dagen litt frukt ,vann,sviskesaft + pupp

Middag ; glass stort 195 gr fra 6/8mnd /eller noe hjemmelaget + pupp

så pupp resten av døgnet

hun er 7 mnd + 9 dager ;)

Shs2 har no gutt&jente;)

NYTT 12:29 20.09.2006

Min gutt vil ikke ha middag... :s Så jeg har gitt brødskive, med stor suksess! Så nå er han ikke grøt så interessant lenger heller...

Vi spiser brødskive til frokost. Frukt midt på dagen. Prøver forskjellig middag hver dag, men ender opp med mer brød.. Pupp får han hele dagen ved siden av.

Milla Voo

Min jente er snart 8 mnd, slik er vår rytme:

06.30: pupp

ca. 08.30: grøt

ca. 12.00/13.00: skive + vann + fruktmos (har bare to tenner nede, men det er ikke noe problem, spiser brødbitene selv nå og det er stor stas!) - tilbyr pupp først, men vil som regel ikke ha - biter bare :(

ca.16.30: middagsglass/middag som jeg har laget selv + vann + fruktmos (får et sånn lite "yoghurt-beger" med frukt hver dag - halvparten til lunsj og resten til middag)

18.00: pupp + grøt etterpå

Kansje dette kan hjelpe litt ;)

Skrevet

Ok!

her får han pupp ca 6.30.

pupp igjen kl.8.30

grøt kl.10.30

pupp igjen kl.13 ca

og så igjen kl.16

grøt/middag(grøt for tida) kl.18

og pupp før senga kl.19

har tenkt på å innføre enda fler måltider med mat siden jeg ammer faktisk ganske ofte...men han vil gjerne ha pupp og syntes ikke han bør ha mer grøt enn 2ggr daglig. kanskje en sånn fruktmos vettu ca kl.13..hmm, er ikke lett.

Skrevet

men du kan jo se i butikken hva de har av utvalg og prøve deg frem. brødskiver med leverpostei går og.

Skrevet

Jeg fikk svar fra HS etter at jeg spurte "hvor mye" middag etc. Svaret var: "til de ikke vil ha mer, de regulerer det helt selv". Dette gjelder såklart de babyer som har fått smaksprøver en tid og er interessert i mat.

Så tulla mi får 4 måltider per dag, hun er 7 mnd nå. Hun får ikke pupp lenger, bare mme. Ca tider da...

Kl 8 brød m pålegg (kuttet ut grøtmåltid på morgenen fordi hun nektet å spise det) og mme kl 12-13 fruktpuré (et beger) eller halv banan pluss mme så mye hun vil ha.

kl 15-16 halvt middagsglass og mme så mye hun vil ha.

kl 18.30 grøt (med ca 100 ml vann) og mme.

Til hvert måltid lager jeg 180 mme, men drikker alt mellom 80 til 180 ml.

Hun vil ikke ha nattmåltid lenger.

:)

Skrevet

Tassen her er 7 mnd, får måltider som følgende...

07 mm

09.30 mm og grøt og litt fruktpure

13 mm og et beger fruktpure

15.30 mm og halvt middagsglass

19 mm og grøt

får noe mm innimellom måltidene når han vil ha.

Han sover fra 19.30-07 omtrent.

Skrevet

Theoball er 6,5 mnd. og spiser som følgende:

Ca. 08.30: full porsjon grøt og 150 ml mme

Ca. 12.30: 150-180 mme

Ca. 15.30: Et middagsglass og litt mme

Ca. 18.00: 150 ml mme

Ca. 19.00: full porsjon grøt og mellom 50-150 ml mme.

Sover fra 19.00-19.30 til ca. 08.00, ikke våken om natten.

Han drikker vann av tutekopp og får litt banan og frukt innemellom disse måltidene på dagen også.

Håper dette var til hjelp.

klem

Skrevet

Veslefrøkna vår er 7,5 mnd nå, og får "morgenpupp" et sted mellom kl 6 og 7.30, varierer litt når hun våkner. Så en stor grøtporsjon ved 9-tida. Så mm igjen rundt kl 12 eller når hun viser tegn til å ville ha - hun har "fri tilgang" på mm, selv om det ikke er så interessant lenger. Middag ved 15-tida; 2/3 glass middag, og en halv eller en hel boks fruktmos til dessert. Vann eller utvannet juice å drikke, og mm. Kveldsgrøt ca 19.30, og natta ca kl 20-20.30, da sover hun som regel til ved 6-tida. Våkner av og til rundt kl 1, og da får hun "nattpupp", før hun sover videre.

Skrevet

han får ikk mm da, men

0800: 280 ml mme

11.30: stor porsjon grøt + 250 mme

1500: 280 ml mme

18.30: middag + 250 mme.

er ikke alltid han drikker opp melka da, kommer litt an på hvor mye grøt og middag han spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...