Gå til innhold

lurer på en ting...


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alså 14 uker på vei og var sammen med faren til ungen helt til han valgte å gjøre det slutt...det har lenge vært uenigheter med oss hvor vi skal bo henn,jeg flyttet fra stavanger og bort til lillestrøm for å bo med ham,men jeg trivdes rett og slett ikke...bedre ble det ikke da jeg ble gravid(ikke misforstå,jeg er glad jeg ble gravid!!!)og jeg sa at jeg ville flytte hjem igjen. han viste ingen forståelse for at jeg trengte vennene og familien min, og ikke har han vist noen interesse for hvordan det går med hverken meg eller barnet både rett før og etter jeg flyttet da det var slutt. jeg var i det minste villig til å få det til å fungere...i det minste for ungen sin skyld.

 

så det jeg lurer på er hvilke rettigheter jeg har som alenemor?da tenker jeg på barnebidrag(hvor mye?),støtte fra kommunen eller trygdekontoret osv. og sånne ting som har med det økonomiske å gjøre.

en annen ting er at jeg har ikke lyst til at ungen skal være nødt til å reise frem og tilbake til oslo annehver helg,har selv vokst opp med skilte foreldre og kan ikke si at det var noe gøy å reise sånn...

men jeg vil jo la ham treffe barnet viss han viser interesse for det,kommer ikke til å nekte ham det,har bare ikke lyst til at barnet skal reise sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill deg en time på ditt lokale trygdekontor og hør hva du har krav på, for krav har du på økonomisk støtte, helt klart.

 

Overgangsstønad med mulighet for barnetilsyn

Dobbel barnetrygd

Bidragsforskudd (aner ikke satsene)

 

Gå inn på www.trygdeetaten.no så finner du sikkert noe der.

 

Lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...