Gå til innhold

er jeg smålig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra barna våre var ganske små, har vi latt farmor passe de. Hun har ytret at hun helst vil passe de hver helg, hun sover sammen med de når de er der, hun klager for at hun ikke ser de nok,"dere kjenner meg vel ikke igjen,,", (de ser henne hver annen,tredje uke), hun lager egne busrdagsfeireinger uten oss, hun vil helst ha de fra llillejulaften til julaften slik at de kan ha sin egen feiring, vi inviterer stadig, men hun vil helst ikke komme, sier hun heller vil ha de hos seg gjerne da i mange dager. Hun har alltid fullt opp med søtsaker og aktiviteter når de er der, klarer ikke å si nei til noe, overprøver våre bestemmelser på en snedig måte osv. Hun er på en måte veldig snill, men nå er både min mann og jeg lei av å få hjem ufordragelige unger som må "akklimatiseres" etterpå. Vi har tatt dette opp, men det hjelper ikke. Er hun litt sykelig opptatt av barnebarna eller er det jeg som er smålig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres sykelig opptatt av barnebarna sine, ja. Det virker som om hun har misforstått sin rolle vesentlig. Hun er bestemor, og ikke mor. Barn har hun hatt selv, den tiden er forbi. Da kan hun ikke adoptere barnebarna sine, men bør heller slå seg til ro med at denne gangen er hun bestemor, ikke mamma.

Skrevet

Hvor gamle er barna dine? Det høres jo veldig fint ut for barna dine å ha en bestemor som er så "barnevennlig", det blir sikkert mange gode minner som barna dine tar med seg videre i livet. Når det er sagt høres det litt slitsomt ut med ufordagelige barn etter overnattingsbesøk. Vet om mange besteforeldre som ikke ønsker å oppdra barnebarna sine fordi de ser de så sjelden, men det høres jo ikke ut som er tilfellet deres. Kanskje dere kan presentere henne for noen regler som må overholdes, som fast leggetid, godteri restriksjoner eller hva som plager dere.

Når det gjelder varigheten av besøkene burde jo det være noe dere er komfortable med, hva med et "juleverksted" tidligere i desember enn ekstr feiring før juleaften? Hun høres ut som en maksimalist bestemor som bare vil være snill, men barn elsker jo slikt. Kanskje bestemor også må få noen grenser?

Skrevet

Er det ikke mange som hadde det så travelt som småbarnsmødre og av den grunn prøver å jobbe seg gjennom sin dårlige samvittighet ved å gjøre "alt" for barnebarna...?

Skrevet

Høres ut som min svigermor............. Jeg kommer til å eksplodere en dag....................

• 3 uker senere...
Skrevet

Stakkars! Tror nok hun mener det i beste mening, men hun overkjører jo dere ganske bevisst allikevel. Hun bør få seg mer i livet sitt, så hun ikke baserer all selvtilliten sin på å være bestemor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...