Gå til innhold

Hvor lenge kan man la babyen skrike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tre uker gamle datter har bare lyst til å bli båret rundt på armen hele dagen, eller ligge ved puppen å kose seg. Når jeg legger henne fra meg, så skriker hun. Og da er jeg sikker på at hun er mett, har tørr bleie, og ikke vondt noe sted. Hun stopper å skrike med én gang jeg tar henne opp igjen.

Jeg har problemer med å la henne ligge å skrike, men får jo aldri gjort noe annet om jeg må bære henne hele dagen.

Har dere noen tips eller erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det her i huset også. Datteren min er 6 uker nå. Jeg bærer henne i sjal, slynge eller mei tai. Hvis jeg ikke hadde hatt noe å bære henne i hadde jeg blitt sprø.

For meg er det uaktuelt å la henne ligge å gråte. Hun har tydeligvis et stort behov for kroppskontakt. Og det er et behov som jeg finner like viktig å dekke som sult, søvn og tørr bleie.

Ofte går dennne intense perioden over rundt 2 mnd alder, men ikke alltid. Husk at datteren din har hatt kroppskontakt med deg 24/7 i 9 mnd!

Skrevet

Slik var jenta mi også. Du bør bare la henne få være hos deg. Hun trenger nærhet og trygghet. Selvfølgelig skal du kunne gå på do, ta deg en kjapp dusj etc, litt grining skader nok ikke.

Ta en titt på diverse bæreanordninger. Ergosele og MeiTai kanskje. Eller en slynge?

www.tettinntil.com

Skrevet

SMOKK!

Det er redningen her i huset. Spytter han den ut betyr det en av to ting:

1) sulten. Da ammer vi

2) trett og vil sove. Da putter vi smokken tilbake på plass noen ganger og stryker litt. Sovner til slutt. Sover lett med smokken i munnen og når den dype søvnen kommer detter den ut.

Selvfølgelig får han ligge inntil/bli båret også. men jeg hadde gså blitt sprø hvis han skulle det HELE tiden!

Skrevet

Har ikke hatt det slik som deg, men forslagene du allerede har fått høres smarte ut. Sett av litt tid hver dag med hud mot hud kontakt med den lille. Ligg på sofaen og se en film med babyen på brystet! Når det gjelder smokk funker det også veldig godt her, men husk at det tar tid før de klarer ta smokken skikkelig... Linea tok den vel ordentlig etter tre uker, men da hadde vi prøvd litt hver dag fra starten av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...