Reveenka Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 På skolen der jenta mi går, har hvert trinn sitt klasserom hvor alle skal ha undervisning samtidig. Hennes trinn består av 42 elever, fordelt på 3 klasser - de er stort sett delt inn i to eller tre undervisningsgrupper. Vi har muligheten til å flytte og la henne bytte skole(fem minutter unna), hun kjenner en del i trinnet der. Hva tenker dere om så stor klasser, jenter?
hypersusmor Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 42 smårollinger som skal ha undervisning samtidig, grøss og gru. Da jeg gikk på barneskolen eksprimenterte man med såkalte åpne klasserom, der flere klasser hadde undervisning samtidig. Jeg minnes ikke dette eksperimentet med glede, bare som bråk og mas. Trodde man hadde tatt lærdom av dette, men det er kanskje et pengespørsmål? Er du sikker på at man ikke benytter samme undervisningsform på naboskolen?
Karomamma Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Synes det høres ut som en veldig stor gruppe, uten at jeg har noe særlig erfaring. Pleier de ikke (i hvert fall de helt små) å deles inn i mindre "undergrupper"? Uansett må det være ganske uoversiktlig for lærerne...
Karomamma Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Dumme meg, ser jo at du skriver at de er delt inn....
MAJA-67 Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Hei Reveenka! Min sønn har det på samme måte- og de er 65 barn på trinnet. Jeg var veldig skeptisk i begynnelsen (i 1. klasse var han i en basis gruppe med bare 11 elever), men dette har gått over all forventing. I dag går han i 4. klasse, og dette kullet har kommet veldig bra ut i tester som er utført på landsbasis. Bl.a kunne samtlige elver lese til jul i 2. klasse. Jeg har en sønn som går i 7., og de har det mer på "gamle måten". Tror ikke det er tilfeldig, men dette kullet er ikke på langt nær så flinke. Dette skyldes nok først og fremst den nye metoden de bruker for å lære barna å lese- og ikke storklassene. Men allikevel tyder det jo på at de lærer det de skal. Begge mine stortrives på skolen- og jeg tror det er mye viktigere enn hvordan elevene blir organisert. Dersom datteren din trives på skolen ville jeg absolutt ikke flytt henne! Ja, det var min mening. Håper du finner en løsning du blir fornøyd med.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Men hva synes dere om dette. Min gutt går i tredje. I andre ble klassesammensetningen ny. Ingen av hans venner kom i hans sin klasse, samt at han fikk ny lærer. I den nye klassen er det 7 gutter og 17 jenter. Av de 7 guttene er det 4 med diagnose. Adhd, torette og asberger. Jeg er fortvilt, men har lite å stille opp med. Føler at jeg med et friskt barn har ingenting å stille opp med. Ønsker og bytte, men skolen reagerer med taushet. Noen som har råd?
MAJA-67 Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 eehhh, dette er et tulleinnlegg, er det ikke....???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå