Gå til innhold

Statusrappoert- 6 ukers kontroll


Aga:-)

Anbefalte innlegg

Ingeborg var på kontroll i dag og ble målt, veid, undersøkt og funnet helt perfekt selvfølgelig;-)

 

Vitale mål var 5610 gram, 59 cm lang og 38.5 cm rundt hode.

 

Hva med deres? Har dere vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal på 1 kontroll i morgen men da er det egentlig 1 gang barsel gruppe ved 4 uker... Blir spennende!!

 

Hva var fødselsvekten til vesla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det babykontroll bare 1 dag pr mnd, så han blir enten innkalla når han er 4 uker, eller så små vi vente til han er 8 uker.

Var på helsestasjonen i går, da storesøster var på 4-års kontroll, så da ble han veid og målt. 54,5 cm lang og 4510 gram. Selvfølgelig også helt perfekt!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeborg veide 4480 gram og var 53 cm. Hvordan går det med dere? Roligere dager? Får håpe du har anledning til å slappe av innimellom slaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren var helt perfekt, hun også.. hehe..

 

53,5 cm lang og 4860g.

 

Vi var i dag, vi. Pussig lege som undersøkte henne. Han bøyde og tøyde og kjente på henne, men sa nesten ingen ting, bare at alt så bra ut. Han sa ikke at vi var ferdige engang, bare snudde seg mot dataen og skrev et eller annet. Jeg måtte spørre om vi var ferdige og om vi kunne gå å kle på nå.. Hrrm. Men stunda inne på HS sitt kontor var kos som bare det, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi også vært på 6 ukerskontroll. Magnus veide 5640, var 60 cm lang og 40 cm rundt hodet.

Fødelsmålene var 3580g, 52 cm og 36 rundt hodet.

 

Alle de andre undersøkelsene var helt topp, og de synes selvsagt han var en flott baby!

 

Legen som undersøkte han var litt rar, snakket og snakket og snakket så jeg kom nesten ikke til...men men, lurte heldigvis ikke på så mye heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi også vært på 6-ukers kontroll i dag, men Lotte er 7-uker da.

 

Lotte veide 5385g og rundt hodet 39.2 (ble ikke målt lengde, da dei starter med det først når barnet er 3mnd på helsestasjonen vi går på) Men jeg har målt hjemme selv med målebånd da var hun ca 60cm..

 

Fødselmålene var 3918g,51cm og 37 cm rundt hodet..

 

Ellers var allt som det skulle være=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og vært på 6 u kontroll (han var 5 og en halv uke ved kontrollen)

 

5553 gram og 60,5 cm, 39,5 rundt hodet :-)

 

(var 3870/53 cm,35 rundt hodet v. fødsel)

 

Helt perfekt her også, hi-hi. Vi er flinke til å skryte av våre søte små! -og det bør vi jo også være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min pode har også vært på kontroll.

en dag unna 7 uker var han da...

 

5670 g, 58 cm. 39 rundt hodet.

3510 g, 51 cm. 35 rundt hodet var han når han kom ut:-)

 

morsmelk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kontrollen her var frøkna 7 uker (minus en dag...) og hun hadde følgende mål:

 

5340 gram, 59 cm lang, 38,8 rundt hodet.

 

Ved fødsel 4.august 3800 gram, 52 cm, 35 rundt hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll med gullet forrige uke. Han var fryktelig sint på legen under hele kontrollen, så det var ikke så mye mamma fikk snakket med legen :-) Kunne nesten ikke høre hva legen sa på grunn av all lyden. Han har gode lunger :-) Alt var i orden, men er litt treg til å legge på seg. Må gi mme ved siden av ammingen.

 

Fikk skryt for at han er veldig sterk i nakke og armer. Da blir jo mamma veldig stolt :-)

 

Målene var 4630gr og 58,5 cm. Husker ikke hodemål, jeg...Ammetåke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe.. vi har også vert på kontroll...

her går det veeldi godt.. spiser og legger godt på seg vår lille skatt som ikke lenger er så liten hehe..

veide nå 6325 gr og var ca 60 cm lang.40 rundt hode.

v/fødsel: 4078gr, 52 cm og 38 rundt hode

 

her er det et godt meieri som er i gang ja hehe....

 

er godt at de vokser de små gull klompene... så deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben var på 6 ukers kontroll i dag. Er nå 5975 g, 59 cm og 40 cm rundt hodet. Ved fødsel var det 4300 g, 53,5 cm og 37 cm rundt hodet.

Alt var bare bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

 

Lille Linnea Sofie var på sin seks ukers kontroll 4,3 kg og 53,5 cm lang... var 2,7 kg og 48 cm ved fødsel... så hun har lagt godt på seg....tror hun var 34 rundt hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Alt sto ikke bra til med vår prinsesse dessverre :-( Legen fant en bilyd på hjertet så vi blir innkalt til barnelegen om ikke lenge. Ellers var alt bare fint. Vekt 4.698g, lengde 56,5cm og 39cm hodeomkrets :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gutten min i juli, men hadde termin i august, så jeg skriver her likevel jeg =) Lillegutt var 4205 gram og 53 cm på 6-ukers kontrollen, og alt så heldigvis veldig bra ut! Og til -Heidi-: håper det går bra med dere, og at det viser seg å ikke være noe galt med lillejenta di! Jeg er selv født med bilyd i hjertet, og har aldri merket noe av det i det hele tatt, og nå har lyden forsvunnet av seg selv =) Skal krysse fingrene for at det går bra jeg! Men hold oss oppdatert da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi

 

Som hun over sier trenger ikke en bi-lyd være noe alvorlige greier, håper at legen finnet ut at alt er bra med prinsessa di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har endelig vi også vært på kontroll:)

 

Måler ikke før 3 mnd. her heller, men etter litt mas fra meg målte vi alikevel:) Han strakk på seg selv, så de slapp å dra så da var det greit.

 

Fødsel: 3770g 50cm 35ho

 

7 uker: 5680g 57cm 39,9ho

 

Sterk i nakken og våken og blid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll med lille snuppa vår i går, Hun er 7 uker nå.

 

4740 gram, 57.5 cm og 38 rundt hodet. Har vokst 8 cm og lagt på seg 1 kilo siden fødselen, så hun er vel sånn ganske normal tenke jeg :-)

 

Heidi: håper vi hører fra dere hvordan det gikk. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...