To gutter og en jente Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg husker rett og slett ikke når jeg gjorde det sist. Hva er normalt/anbefalt? Antar det er litt tidlig nå, selv om jeg legger de i kommoden!? Har 9 uker igjen til termin. Men gleder meg som en liten unge til å gjøre det. Er så gøy å henge opp og legge sammen de små plaggene....=) Tenkte å vaske kun de minste plaggene, slik at jeg kan bytte om jeg får veldig mye klær i små størrelser. Trenger tross alt kun det minste i begynnelsen. Når ville dere begynt?
CiljaS Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Har tenkt på det jeg også, har 10 uker igjen. Det eneste jeg ikke kommer til å vaske er klærne jeg har i str 50, om barnet blir veldig stort passer de jo ikke. Da må de byttes. Tror jeg skal vente litt til selv om det kribler. Begynne i uke 34 kanskje. Er så morsomt med de søte klærne!
6. okt. Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Jeg gjorde det for et par uker siden, er 38 + 0 i dag
suna-78 Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Jeg gjorde det da jeg var i uke 32...
meg og novemberjenta Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Jeg gjorde det for et par uker siden... termin i slutten av november..greide ikke vente Det gjør jo ikke noe om det vaskes før da, synes mange er alt for hysteriske med vaskingen, ikke noe med parfyme, og skal helst vaskes samme dag som ungen skal ha det på seg.. Synes det var så koselig å pussle litt med klærne at jeg hev det til vask!
Motoko Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Jeg er i uke 33 nå, har egentlig lyst tilå begynne så smått, men vaskamaskina har røket, så har bestilt en ny som ikke kommer før i slutten av neste uke.. Der røk det brått 6000kr gitt.. *sukk* men må jo nesten ha slikt i orden til lille jenta kommer. Er liksom typisk at utgiftene ramler inn på et sånt tidspunkt. Flaks for oss at samboern ble tilbudt jobb som bandmedlem for hun ene fra Idol, bare en liten ekstrajobb ved siden av vanlig jobb, hehe, da blir de dem som betaler gitt..
krølle... Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Hehehe... holder på. Har 6 dager til termin... seint ute?? Neeeiida, tror ikke det! Ser ingen bebis her jeg... Goood tid.
<3 Jentemafian <3 Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Tenkte å begynne nå jeg. Er i uke 35 nå. Blir rart å se de små klærne henge på tørkestativet, men samtidelig koselig også da. Bruker dere uparfymert tøymykner også eller kan en bruke vanlig tøymykner med god lukt. Vil jo at det skal lukte godt av de
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Jeg har 22 dager igjen, og begynte idag! Var så fint vær ute, så da tenkte jeg at jeg skulle benytte meg =)
Nilla43 Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Vasket dem i går, jeg - og nå er det uke 35. Hva vasker dere med forresten? Jeg brukte vanlig vaskemiddel (ikke skyllemiddel), men mindre enn til vanlig vask.
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Har alerede begynt jeg da. er bare i uke 30, men det er jo så koselig å legge det på plass. Men jeg arvet masse klær etter niesene mine, så var egentlig greit å få vasket det og lagt noe på plass, så slipper det å stå i bæreposer på gulvet. Dessuten er det jo så mye som skal vaskes, håndklær og sengetøy også. Greit å ha noe å pusle med innimellom. Babyen kan jo komme 1 mnd før også så greit å ha ting klart syns jeg. Dessuten begynner jeg å syns det er slistomt med tøyvask, klarer ikke å stå bøyd og sånt, så da regner jeg med at det bare blir værre jo lenger jeg venter. Hos oss er barnerommet også akkurat blitt ferdig! Så egentlig er alt klart til lille sskal komme. Mangler kun sprinkelseng. Men har en babykurv hun skal sove i de første mnd. Så nå gleder jeg meg til permisjonen starter, da skal jeg puske rundt hjemme, pynte på babyrommet, stryke sengetøy, vaske og gjøre alt klart til vesla kommer.GLEDER MEG!
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 20. september 2006 #12 Skrevet 20. september 2006 bruker vanlig vaskepulver og tøymykner, men litt mindre tøymykner enn vanlig. Må ha noe i elllers blir jo tøyet så stivt å ekkelt å ha på seg. Man finner fort ut om babyen er alergisk, så jeg har brukt vanlig nå og ser om det er nødvendig å kjøpe sånn neutral greie.
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 20. september 2006 #13 Skrevet 20. september 2006 Vasket i går! Både babytøy og sengetøy. Kjempekoselig, for en gangs skyld var det gøy å henge opp og legge sammen klær! ;oD 10 dager igjen!! ;o)
Mamma-K Skrevet 20. september 2006 #14 Skrevet 20. september 2006 Fint å ha noe å drive med de tre ukene du får fri før fødselen.. men tjuvstartet litt med noe sengetøy..
Gjest Skrevet 20. september 2006 #15 Skrevet 20. september 2006 gjorde det mot slutten av tri2 jeg, da flyttegrunner..
Turbotrollmor Skrevet 20. september 2006 #16 Skrevet 20. september 2006 Jeg har termin 21. okt og har ikke kommet igang enda. Føler det begynner å bli på tide å få litt klær og sengetøy klart nå, men her har vi vært travle med flytting, jobb og ei tulle på snart 2 år. Jeg satser på å få litt kontroll når permisjonen starter. Her i huset bruker vi kun Neutral vaske- og mykemiddel. Det skal være forholdsvis trygt med tanke på evt. allergi. Det lukter ingenting, men tøyet blir godt og mykt. Det viktigste er tross alt at barnet ikke reagerer på vaskemidlene. De få gangene vi har brukt Omo har hun fått store utslett på ryggen, så det er helt ute hos oss. Kos dere med klesvasken!
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 20. september 2006 #17 Skrevet 20. september 2006 jeg har begynt nå i uke 29, tar litt etter litt, alt etter hvor mye energi jeg har. orker ikke å stresse på slutten, har bekkenløsning, så alt må gå etter min fart... syns det er greit å ta litt etter litt nå, tenkte jeg skulle vaske hus på slutten, være i aktivitet. men må høre på bekkenløsninga først:) og om jeg klarere det alene er ikke sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå