Crazywoman Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Min helsesøster sa at om vi ikke begynnte med skiver snart kunne vi risikere å gå glipp av perioden hun vil spise og tygge og "så vil hun bare ha grøt resten av sin barndom, for det sklir så lett ned....". Er dette riktig? Jeg tenker på at gullet ikke klarer å spise skiver enda. Hun brekker seg bare. Og hva med de som bare ammer? Gullet er 8,5 mnd.
*Magic* Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg aner ikke, men det høres litt rart ut syns jeg. Gullet her brakk seg veldig i førsten han også, men jeg gav han mikroskopiske biter i starten, og nå har han fått taket på det. Er litt over 8 mnd. nå.
annie-77 Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Er da ikke noe og stresse med enda! Nei har aldri hørt om barn som ikke vil ha brød men kun grøt ved f.eks 3års alder... Bare pass på og spise skiver selv mens gullet ser det, så strekker han/hun seg snart etter den.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Er rikitg at babyer bør spise skive. Er noe med tyggemotstand også... i tillegg til at du skal kunne gi det en skive som alternativ til grøt med tanke på at du skal på tur eller annet. Lettvindt med skive, dessuten trenegr også babyer og småbarn variert kosthold. Babyer trenger IKKE tenenr for å spise skive, for man tygger ikke med fremtennene, men med gommene BAK, og små abrn for ikke gjksler før de er godt over året...... Jenten min begynte å småtygge på skiver når hun var 8 mnd. Gav hun ofte en skorpe som hun kunne sutte/suge/tygge på. Så gav jeg henne småbiter med brød med leverpostei og annet. Nå er hun 11 mnd. og spiser et måltid for dagen med brødmat. Enten morgen eller lunch. Da spiser hun selv Jeg kutter opp brødet i små biter og legger på bordet og finner selv om putter i munnen Spiser 2 skiver (uten skorpe da). Men tenker å begynne med skorpe snart...vet ikke når??!?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå