Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Vår jente på 4 år biter,klyper og slår andre barn. Vi synest ikke dette er noe trivelin,blir sinna på henne og snakker med henne om dette ,men d nytter ikke. Hun har holdt på slik i flere mnd. nå.Det er ofte bare bagateller som at hun skal reagere på denne måten. Har prøvet å forklare henne at andre barn til slutt ikke vil leke med henne hvis hun fortsetter men d nytter ikke. Og hun bryr seg ikke om at vi kjefter på henne. Hun har et godt språk og ordforråd så d kan ik være d som er problemet. Noen som har en ide, hvordan få henne til å slutte?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Dette er vanskelig. Man må bare prøve ulike metoder for å finne en som virker. Har du prøvd med timeout? Det har vi hatt god effekt av. Det er fælt å si det, men jeg har faktisk også gått så langt som å ta igjen med gutten min. Han var så fæl til å dytte en periode, komme løpende bakfra og dytte til med alt han hadde av krefter (han gjorde det ikke for å være slem). Det var veldig ubehagelig og jeg snakket til han flere ganger og prøvde å forklare at det var vondt . Da han ikke stoppet sa jeg at neste gang tar jeg igjen, og det gjorde jeg og da var det slutt på den dyttinga.
mammaen til Li@m Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Ofte er dette typiske reaksjoner fra smaa barn som ikke er saa flinke som oss voksne til aa uttrykke negative sinnstemninger (som f.eks. frustrasjon, sinne og angst) med ord. Ofte komme reaksjonene naar de leker med andre barn, men aarsaken til all frustrasjonen, angsten og sinnet er som regel ikke knyttet til det barnet som blir dyttet, bitt eller slaatt, men heller forhold i hjemmet, redsel eller angst forbundet med noe som er nytt hjemme, paa skolen eller knyttet til voksenpersoner rundt barnet ellers. Jeg ville snakket med henne i rolige omgivelser og proevd aa finne ut om det er noe nytt rundt henne som hun ikke liker, nye personer, nye situasjoner; som du sier selv saa nytter det ikke aa kjefte, proev heller aa oppnaa fortrolighet og klare grenser. Lykke til:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå