Filips mamma Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Har gitt tre fast-føde-måltider frem til nå, fått to måltider med bare morsmelk i tillegg. Sånn er dagen: mm kl 0630, grøt+frukt+mm kl 0830, middagsglass+frukt(evt mm) kl 12-13, mm midt på dagen, grøt+mm kl 18. Men nå er ikke puppen så interessant lenger, så jeg får nesten bare i han melk morgen og kveld... (pumper meg innimellom for å holde produksjonen oppe, i tilfelle dette bare varer en periode). Hva skal jeg gi som et fjerde måltid? -mer grøt? fruktpurè? .... er vel tidlig å begynne med skive, ikke fått tenner... Tips mottas med takk!!
*ale* Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Min er like gammel, men ikke fullt så flink å spise fast føde som din..hehe.. Men jeg gir litt skive, han har ikke tenner. Lager bittesmå biter og lar ham spise sjøl. Stor stas. Ellers er det pupp på morran, frukt (fire skjeer banan) og pupp på dagen, pupp i to tia, (sånn ca) middag fra glass kl 16 (også bare tre fire skjeer), pupp på etm, grøt til kvelds evt litt frukt, og pupp igjen før leggetid noen ggr. Ikke alltid han vil ha.. Oooogg pupp kl halv to, fire, seks/ halv sju og kl åtte.......
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Frokost: Grøt 120-150 ml Spiser hun varierer fra dag til dag så pupp Lunch : spiser nokså gode biter ikke bitte små...har bare 2 tenner men hun tygger dem med gommene hun å roter med fingeren samtidig.. Begynnte første uken med 5-6 biter.. så etter det har hun fått så mye hun vil. Idag spiste hun 1 hel skive.. mins skorpen da;) midt på dagen litt frukt ,vann,sviskesaft Middag ; glass stort 195 gr fra 6/8mnd så pupp resten av døgnet hun er 7 mnd + 9 dager
Gjest Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Min gutt vil ikke ha middag... :s Så jeg har gitt brødskive, med stor suksess! Så nå er han ikke grøt så interessant lenger heller... Vi spiser brødskive til frokost. Frukt midt på dagen. Prøver forskjellig middag hver dag, men ender opp med mer brød.. Pupp får han hele dagen ved siden av.
k&m+m Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Min jente er snart 8 mnd, slik er vår rytme: 06.30: pupp ca. 08.30: grøt ca. 12.00/13.00: skive + vann + fruktmos (har bare to tenner nede, men det er ikke noe problem, spiser brødbitene selv nå og det er stor stas!) - tilbyr pupp først, men vil som regel ikke ha - biter bare ca.16.30: middagsglass/middag som jeg har laget selv + vann + fruktmos (får et sånn lite "yoghurt-beger" med frukt hver dag - halvparten til lunsj og resten til middag) 18.00: pupp + grøt etterpå Jeg var litt bekymret for at hun får for lite melk, siden hun bare tar pupp morgen og kveld, men hs mente det ikke var grunn til å gi mme i tillegg når hun er såpass gammel.
Manhattan skyline Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Min er sju og en halv: 0630: Grøt 0900: mme 200-250 ml 1130 Brød+frukt+ mme ca 200ml 1500 Middag 1730 Grøt 1830 mme ca 250 ml Pluss vann her og der :-)
Filips mamma Skrevet 25. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2006 Høres veldig likt ut som vår rytme om dagen. Prøvde å gi han skive nå før helga, og han tygde og smatta i seg flere biter. Men så plutselig her i går var det stopp. Spytta ut brødet, gren på nesen og skøv biten unna. Vil ikke spise selv heller. Så da tror jeg kanskje vi skal ta en liten pause og prøve igjen senere,,, Men han har ingen fare, har gode "lagre" å tære på. Og vil ALLTID ha raspet pære, det går ned på høykant :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå