Gå til innhold

Boforhold ved samvær med far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med en samværsavtale. Far skal ha samvær en helg i mnd. Problemet er at boforholdene hans frem til jul ikke er ideelt for barn. Jeg er villig til å la far og barn låne huset her de helgene mens jeg besøker venner eller familie for helga.

Er dette mulig å gjennomføre? Jeg tenker i forhold til reglene for støtte fra trygdekontoret. Alternativet er at han kommer hit på dagen og at jeg må være her om natta mens han reiser til en kammerat og sover over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, det kan fint la seg gjennomføre. Når du søker om stønadene har jo far en annen adresse??

De trenger overhodet ikke vite at samværet foregår i din bolig. Men det er klart, hvis samværet blir hyppigere, og far overnatter mer og mer kan det jo hende noen reagerer....

Skrevet

Den løsningen valgte vi også å prøve, men her funket det ike for det var for dyrt for far å reise + + tusen andre unskyldninger, men i forhold til trygdekontoret skal ikke det ha noe å si om han bor der når du er borte. De er jo ikke ute etter å "spolere" samvær, men det finnes mange som sier de er alene også bor de sammen med barnefaren, det er desse trygdekontoret vil ta. Og på de skjemaet du må fylle ut spør det jo om du lever i ekteskaplig forhold med faren (jeg vil nå mene at dette da inkluderer kjærester), de forbyr dere ikke å være venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...