kruta78 Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 noen som har prøvd disse? Funker de mot kolikk?? Vil gjerne prøve disse, men de er så dyr(100kr) så skulle gjerne visst om de fungerer før jeg kjøper de...
mummiboy 21.07.06 Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg bruker disse flaskene med rør i, har fungert veldig bra hos oss. Hadde store problemer for ca en mnd siden med luft og raping,, nå er d problemet borte og lillegutt på 2 mnd virker mye mer fornøyd
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 vi har brukt de og er kjempe fornøyde med de! snuppa har aldri hatt noe luft problem med de! ;) anbefales! ;o)
Beate75 Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Signerer på Lilla'83. Vår prins hadde kolikk i 3 mnd, men da var det nesten bare amming. Begynte med disse på slutten, og merket forskjell på gutten når vi brukte disse. Vi brukte Wide-neck typen, prinsen likte disse best. Tutten ligner mer på brystet, blir ikke så spiss som den normale. Så anbefales ja!
kruta78 Skrevet 20. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2006 da får eg vel prøve de:) Noen som vet om noen steder de selger dem billigere enn på apoteket??
Gjest Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Kanskje de fungerer for barnet ditt, er nok verd et forsøk. Jeg syntes personlig at de ikke fungerte. Brukte de i lang tid, og det var slitsomt for barnet å suge så hardt og fikk for lite. Hun var urolig ved mating uansett, og fikk bare mer luft i seg med flaskene. Vi lå på sykehuset noen dager (pga RS-virus) og der fikk hun flaske med stor åpning ( fordi hun ikke hadde så mye krefter). Det fungerte mye bedre, og gikk til innkjøp av av tut med stor åpning når vi kom hjem. Stor forskjell! Hun var mye mer fornøyd. Det viser seg at barn med kolikk av en eller annen grunn er mer sulten (leste jeg i bok av W. Sears "The fussy baby").Men alt varierer fra barn til barn, så ville ha prøvd en slik flaske.
trude lutt Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Kjøp dem på alexi.no. Der er de billigere enn i de butikkene jeg har sett dem iallfall. Flaskene anbefales på det varmeste. Jenta vår fikk det mye bedre etter at vi startet med dem. Har aldri hatt problemer med luft i magen!!
LivetErEnLek Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Jeg kjøpte min på storkene (babybutikk i tønsberg) og ga rundt 70 kr for den.
*Magic* Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Vi bruker kun Dr. Brown og er veldig fornøyd. Gullet hadde kolikk, og vi har prøvd andre flasker (Avent, Chicco) men det gikk heller dårlig. Nå er tassen 8 mnd., og vi bruker fortsatt kun Dr. Brown sine flasker:) Når det gjelder pris, så vet jeg ikke hvor man kan få kjøpt disse billigere, men hvis det er noen trøst så er de verdt hver eneste krone.
2 små prinser!@)-))-- Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 di selger dr.brown flaker på småtroll,men er ikke sikkert di har den but.der du bor da.husker ikke prisen...
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Jeg bruker også kun Dr.Browns flasker.. Gutten min slet litt med luftsmerter,begynte med Dr.Browns flasker når han var ca 2mnd og etter det har han vært så fin. Så kan virkelig anbefale disse. Kjøpte på apoteket jeg,trengte de fort og fant ikke i noen babybutikk her i byen...så ga 99kr pr flaske. Gutten min liker best de lange tynne flaskene,virker som han får mer luft i seg når vi bruker wideneck.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #12 Skrevet 20. september 2006 Buker kun disse flaskene og er veldig fornøyd!
mamma:) Skrevet 20. september 2006 #13 Skrevet 20. september 2006 Vi har kun brukt Dr.Brown flakser og er fornøyd med de.Har ingen andre å sammenligne med da men..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #14 Skrevet 20. september 2006 bruker kun Dr.Browns flaskene,og anbefaler de på det sterkeste. synes de er verdt pengene jeg. men har du mulighet til å reise til sverige,så koster det 169 eller 179kr for 2 store flasker. på babyrofsen på nordby.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 20. september 2006 #15 Skrevet 20. september 2006 vi begynte med de da hun var ca 2-3 uker. nå er hun 5 mnd og vi bruker dem enda. det var mye skriking, som sluttet da vi begynte med dr.browns. det har hendt noen dager at jeg har brukt vanlig flaske (nesten hele dagen), og da har hun fått vondt i magen og grått. en vanlig flaske går greit her, men ikke noe mer:) så jeg forguder dr.browns:)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 20. september 2006 #16 Skrevet 20. september 2006 forresten, hvis du kjøper dobbelpakning, på feks rudo eller babymagasinet sparer du noen kroner:) om du bor i oslo da.
k&m+m Skrevet 20. september 2006 #17 Skrevet 20. september 2006 Førstemann ville ikke ta flaske i starten (og han var nødt til å få tillegg som nyfødt pga. prematur og måtte vite at han fikk nok mat), og da var dr. Brown redningen! Anbefales virkelig. Jeg gikk over til å fullamme ham nokså raskt, men når jeg var borte, ville han kun spise fra disse flaskene. Ang. prisen så har de vært verdt det! Jeg har de samme flaskene til minstejenta nå - kun skiftet smokkene selvfølgelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå