Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Min er 9 mnd og elsker å sitte. Setter seg ikke oppp selv. Men blir RASENDE dersom han blir lakt på mage/rygg. Da blir det lett til at han stort sett blir sittende.... Men det er vel ikke bra............
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Jeg tenker akkurat som deg, men lar nok gutten min på 9.5 mnd sitte ganske mye. Han blir så sint hvis han blir lagt ned også, men nå klarer han å sette seg opp selv da. Men han har sittet siden han var 6 mnd. En venninne av meg som er lege sier at så lenge de sitter helt rett i ryggen, er det ikke så farlig, så lenge det ikke er HELE dagen... Det som har skjedd er at han ikke krabber, men humper på rumpa, og skyver seg fram på rompa/ det ene låret...
Luca Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Lillesnupp her sitter så mye hun vil, og det har hun gjort siden hun var litt over 7 mnd og satt seg opp selv. Forskjellen på når babyen setter seg opp selv, og den bli satt, er at når den klarer det selv varierer den mye også. Lillesnupp her sitter litt og fikler med noe, krabber litt, finner noe nytt og setter seg på rumpa....før hun etter et minutt eller to krabber videre. En baby som ikke setter seg opp selv, blir vel også bare sittende til noen endrer stilling. Jeg ville ihvertfall ikke gjort det før de klarer det selv. En annen ting(håepr du ikke tar det ille opp) er jo at det er en veldig passiv stilling for babyen å bli satt når den ikke klarer å endre stilling. Babyen syns det er greit å få sitte å leke(morsommere det enn å ligge) å lærer seg derfor ikke å bruke kroppen som den skal. En baby skal krabbe, sette seg opp selv osv for å utvikle seg motorisk, så det er viktig at den får øve seg på det.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Luka...... Nei tar det ikke ille opp. Vet jo dette. Men det er jo s lett at en gjør det som gjør at barnet er blid og frnøyd. Skal bli flinkere til å la barnet ligge på mage og rygg. Må nok det.
Luca Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Vet at det er lett å gjøre det som gjør barnet blid og fornøyd, det jo blide barn vi vil ha:-) Men noen ganger må man gjøre noe annet, og sånn er det bare:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå