Gå til innhold

Hvordan få gutten min til å spise mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er gutten min 7,5uker og veier 4215. Litt liten. Han var 3255 ved fødsel. Nå leste jeg at babyer fra 4-9uker skal ha ca 700ml pr døgn fordelt på ca 5 måltid. Min gutt spiser ca 5-6 måltider i døgnet, men drikker som regel bare mellom 60 og 80, en sjelden gang opp til 125 ml pr måltid. Han våkner en gang pr natt og drikker. Gir han mme og mm, men nå i et par dager fikk han bare mme pga jeg tok medisin. Og jeg har ikke så mye melk selv heller. Synes dere dette høres lite ut. Han er som regel veldig glad og fornøyd og sover mesteparten av dagen. Våken litt til hvert måltid. Må av og til vekke han hvis det går for lang tid mellom hvert måltid. Har testet ut og gi han mat ofte, men da drikker han mindre og sovner hele tiden. Jeg har ikke reagert så mye på dette selv, men familien min er nervøse fordi han spiser lite. Helsesøster sier bare at jeg må vekke han opp hver 3.time.Han er fornøyd og sterk og våken når han er våken, så alt er normal der. Hadde ikke gulsot, så han sover ikke mye pga det. Er også oftere og lengre våken om kveldene/ettermiddagene. Burde jeg være bekymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn som du beskriver det høres det ikke ut til bekymmring nei..så lenge barnet er med og er fornøyd ..er nok alt bra.. Vektøkning er ikke nødvendigvis høy hoss alle..snittet er ca 125-250 gr i uken noen ligger øvers andre nederst.;)

Guten min lå nederst til han var 3 mnd deretter gikk han opp til 190gr i mnd som han fortsatt gjør..

Hold ett øye med vekten og ta en prat med Hs...ikke bry deg med foreldre ogslikt..de kan jo drive folk fra vettet;)

Hvordan kan de vite hva som er passelig for din lille?

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...