Gå til innhold

begynnende brystbetennelse?? råd ønskes!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fra i går av hatt vondt inni puppen min, litt på undersiden opp mot armhulen. kan det være begynnende brystbetennelse?

hvordan få det bort før det blir værre??

trenger virkelig råd jenter. hørt at å få skikkelig betennelse er super vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er virkelig noe av det vondeste i verden!

*Du burde legge deg ned sammen med barnet ditt i senga

*få h*n til å suge i alle mulige posisjoner (spesielt med haka mot det vonde punktet)

*du bør sove og hvile så mye som mulig

*drikke bøttevis med vann

*drikke ammete

*ta mange varme dusjer hvor du masserer det vonde stedet

*ta smertestillende/febernedsettende hvis du får høy feber

*kontakte lege hvis det ikke går over i løpet av ett døgn eller to

*masser ofte på den vonde puppen

*det er kjempeviktig å "tømme" puppen så mye og ofte som mulig.

*legg babyen din til så ofte du og h*n vil og kan.

Skrevet

har hørt at ull innlegg er lurt å bruke ogsså..

Skrevet

Ja! Hold deg varm på hender, føtter og pupper. Og så er det lurt å pumpe seg hvis babyen ikke vil ha så mye mat..

Skrevet

hei. Jeg har også hatt det noen ganger, og det er vondt altså. Det var ikke betennelse, men tette melkeganger. Ved betennelse blir en skikkelig syk med feber og dårlig almenntilstand. Det jeg gjorde, etter råd fra helsesøster, var å ta varme dusjer. Tok dusjhodet ned og tett på puppen der jeg hadde vondt for å få massasje der. Så masserte jeg med hendene for å få ut noe melk. Det gjorde så veldig vondt å massere mens lillegutt sugde, og han ble så forstyrret av det, så jeg gjorde det i dusjen. Jeg brukte en babyolje i dusjen mens jeg masserte.Etter dusjen gikk jeg med ammeinnlegg i ull. De er ganske store og jeg la dem der jeg hadde vondt. Funket godt og ble bedre allerede dagen etterpå. God etter et par dager tror jeg det var. Og få babyen din til å tømme puppen din når han suger. Evt håndpumpe eller bruk brystpumpe. Viktig å få tømt puppene nå.

Lykke til.

Skrevet

akupunktur var det eneste som hjalp meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...