Ådæven Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 TE UNGEN PÅ SNART 7 MÅNÆR? MORA MI HADDE HO TE KONTROLL I GÅR SIA JEG VAR PÅ GRAND CANARI,Å DA SA HU DER HELSESØSTRA AT HO BURDE FÅ SKIVE NÅ,MUTTERN SPØRTE IKKE OM PÅLEGG,HAR JO UNGÆR FRA FØR A Å JEG MEN JEG HAR GLØMT Å DEM FIKK FØRSTE GANGA,SÅ LENGE SIA NÅ. Å KUTTÆR DERE UT ET GRØTMÅLTID NÅR DEM ETER BRØD? HO GÆFLÆR I SEG DET MESTE Å VEIER SNART ETT TONN SÅ JEG MÅ VEL KUTTE UT NOE A FORE HO FÅR ELLER?
Ådæven Skrevet 20. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 20. september 2006 HALLÅ,SKA SNART FORE IGJEN. NOEN SOM KAN GI RÅD ELLER?
Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 leverpostei,skinkeost,banan,det er det jeg gir foreløpig...har såvidt begynt med smaksprøver på brød
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Jeg gir grøt morgen og kveld, brød til lunch + middag. Det har jeg gjort siden gutten min var 7.5 mnd. Pålegg: Leverpostei ( lille gule boksen), kyllingpostei, smør, geitost, most banan eller avocado, prim, kanskje litt kjøttpålegg ( pass på salt). Det er bare å prøve seg fram :-)
fru <3 Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Er ikke leverpostei greit mon tro, "sitter på skiva" det, hva med hvitost, syltetøy (hjemmelaget...mm) litt kliss da men godt.. har selv andre barn jeg også men måtte virkelig tenke litt nå altså =0). Kanskje naturlig å kutte ut grøtmåltidet når de etterhvert spiser mer skive og er ferdig med "smakinga". Spennende dette, mon tro hvilke pålegg barnet ditt liker best =0)...
Aga:-) Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Så deilig med G Canaria da:-) Kos deg! Jeg brukte leverpostei (en får kjøpt en variant uten melk), most banan, eplesyltetøy som jeg hadde laget selv, brukte også smør uten melk (Soft- et-eller-annet uten melk), avocado.. Bruk gjerne grovt brød, fint brød har en lei tendens til å klistre seg sammen. Dessuten er det så uendelig mye sunnere med grovt, samt at barnet venner seg til å spise det.
Luca Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Hvorfor skriver du med stor skrift?? Slitsomt å lese. Jeg hadde ikke kuttet ut et grøtmåltid, for brødmat gir du vel til lunch?. Grøt til morgen og kvelds.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Gutten min får makrell i filet, leverpostei og smørost på brødskiva. Han liker best makrell i filet. Er forresten 8 mnd. Jeg ga han smaksprøver, og så gradvis mere brød til vi var oppe i ett måltidd. Kuttet ikke ut grøtmåltid, da han hadde 2 grøtmåltid, 1 middagsmåltid, + melk og frukt selvf. fra før.Så han skulle likevell få et måltid til. Om du skal kutte ut ett grøtmåltid, kommer ann på om hun har behov for mere mat, eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Det heter makrellfilet i tomatsaus...
*Magic* Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Her går det mest av leverpostei, men varierer litt med makrell i tomat, smøreost og banan.
Blomman Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 hun skriver med store bokstaver fordi det er noe med tastaturet hennes..... som hun ikke får fiksa
Luca Skrevet 20. september 2006 #12 Skrevet 20. september 2006 Aha, har lurt litt på det:) Men da skjønner jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå