Gå til innhold

Du och jag Gummelillan, du och jag:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som om vi er de eneste som holder fortet ikveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Ja, begynte å frykte at monsteret hadde spist dere alle eller at dere bare har litt vanskelig for å treffe tastene på PC'n med romdraktene på? Hvor har Tonetrollet gjort av seg f. eks? Hun var jo bare så utrolig lyrisk her tidligere? Har hun lagt seg uten å si i fra til oss? Eller gått i transe etter å ha sett på dr McDream slik at hun fortsatt sitter som støpt foran tv'n?

Skrevet

Også jeg.... Også jeg... OGSÅ JEG!!!!!

Skrevet

Hehe... samtidig innlegg!

Skrevet

Jeg også - prøver å oppdatere meg, men du verden så mye nye innlegg det er her da:-)

Skrevet

Så godt da. Ble litt stille her. Nesten redd jeg måtte legge meg tidlig i kveld også...

Skrevet

Ha ha ha ha ha, ser det for meg, tonetrollet med sånne hvite øyne med sorte ringer som snurrer rundt og rundt - helt hypnotisert av dr McDream;-))

Skrevet

Må vaske litt klær også da... i dr McDream-transe!

Skrevet

Med meg går det fint, får ikke sove, så nå baker jeg rundstykker:-))

Gråt lit over min eks, som nekter lille Elise å dra til mormor og morfar i høstferien. Poenget er at hun i utganspunktet ønsket å være hjemme med datteren til kjærsten hans og ikke reise den obligatoriske turen til Sverige (på tross at ferien eg er min). Jeg sa greit...han var jo grei i sommer så barna kunde være der 6 uker i sommer.

Nå stiller ting seg lit annerledes synes jeg... jentungen ønsker fortsatt ikke dra, men det er fordi hun er redd for å møte mormor, nå som hun er syk... men jeg kjenner henne. For når Ida, Marius og Thyra sitter i bilen sammen med meg og vi skall kjøre, så vill hun garantert være med. Men det er uaktuellt sier eksen.... en avtale er en avtale... Hva synes dere jeg skal gjøre... kan jo ikke bare ta henne med eller???

Skrevet

En avtale er en avtale, men... Jeg ville prøvd å snakke ordentlig med eksen. Forklare skikkelig hva du ønsker og hvorfor. Det beste uansett er jo at dere er enige (hvis dere kan bli det?) Uansett er det en liten stund til høstferien. Kanskje han innser at dette er en spesiell situasjon? Hvem vet?

Skrevet

Uff, så trist at ekser skal være sånn... Om du vet hun vil være med, så prøv igjen en samtale med ham.....kanskje han er av dem som trenger litt tid på seg før han kan si ok...Det er nok lurt for henne å møte mormor nå som hun er syk, min erfaring er at om barn holdes utenfor så blir ting bare vanskeligere etterhvert. Jeg tror på inkludering...

Men vanskelig om din eks overhode ikke vil kompromisse, selv i denne situasjonen...Lykke til, håper det løser seg til det beste for lille Elise:-)

Ps. Jeg har også en Ida;-)

Skrevet

Ikke gråt du Ronja Røverdatter. Vi setter dette opp på agendaen i morgen og pønsker ut en plan om hvordan snu eks slik at Elise slipper å velge men blir fortalt at nå trenger mormor å se jenta si og sånn er det med den saken.

Skrevet

Er nok ikke så lett nei... han er ikke enig der og kommer ikke å være det heller... Eksens kjæreste har nemlig tatt sin datter fri fra SFO (koster visst 300kr dagen) og sport om han kan passe jenten hennes, sammen med Elise.

Hun må nok bli hjemme ja... Hun går heldigvis bare i 5 klasse. Derfor er det ikke helt håpløst og få fri fra skolen. Kanksje vi kan dra en tur seinere i høst, når hun kan være med. Da har jo mormor heldigvis noe å glede seg til. Men vi vet jo ikke hva hun skall igjennom, kan godt være at det blir "full pakke" og da vill jo formen kanskje ikke være den beste.

Skulle ønske at det ikke var 45 mil til mormor og morfar.

Skrevet

Hei, Ronja - har lest alt over her og vil egentlig bare si meg enig, med deg og samtidig gi deg et godt argument for at Elise skal dra: Mormor er syk - men ennå ikke "syk", hvis du skjønner. Hun er seg selv, frisk og rask og oppegående og selvom alle kjenner til sykdommen og det er skremmende, vil det likevel være mye mindre skremmende når hun ser at mormor er den samme gamle(regner med at høstferien er FØR operasjonen?) - dette er siste sjanse på en god stund til å treffe mormor mens hun er i god form. Operasjon og cellegift eller stråling vil kanskje føre til at hun blir syk, og orker mindre senere i høst.

Så nå kan dere nyte disse dagene med mormor før alvoret setter inn, tror nok det vil kunne være godt for Elise å tenke på - at dere fikk utnyttet disse dagene. Syns nok eksens kjæreste kunne vært litt imøtekommende, og uansett er det vel ikke noe argument at hennes datter er tatt ut av SFO? (300,- !!! pr dag??? Hvor går hun på SFO? Det kan vel ikke være riktig!)

Jeg ville forresten ikke hatt noen skrupler med å ta henne ut av skolen en ekstra uke, rett før eller høstferien heller jeg - forholdene tatt i betraktning, og hvis det passer for resten av dere.

Da moren min begynte med stråling ble hun fryktelig dårlig, og det gikk veldig raskt utforbakke med henne - men hun hadde en helt annen kreftsykdom enn din mor. Men cellegiftkurene kan være fryktelig slitsomme har jeg hørt...

Syns du skal prøve å snakke med eksen din om dette, kanskje han vil skjønne alvoret hvis du fortsetter å presse på litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...