Gå til innhold

Tilvenning av gluten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spurt om dette før, men ikke fått svar, så jeg prøver igjen...

Nå har vi gitt snuppa både maisgrøt og hirsegrøt fra hun var 5 1/2 mnd, nå er hun passert 7 mnd og vi har begynt tilvenning av gluten..

Jeg har i en uke hatt 1 ss fullkornsgrøt blandet med 3 ss hirsegrøt morgen, og bare 5 ss hirsegrøt på kvelden.

Denne uken har jeg begynt med 2 ss fullkornsgrøt og 2 ss hirse, både morgen (og kveld i dag, ble kanskje litt voldsom økning det..).

Dette blandet jeg med vann, og så får hun så mye mm hun vil utenom dette.

Men.. burde jeg egentlig øke med ts og ikke ss tro.., sånn som vi gjorde da vi tilvennet henne grøten.. eller hvor fort kan man øke/hvor sakte bør man øke..

Av det jeg har lest på ammehjelpen sine sider, så står det jo at man kan begynne med gluten ved 6 mnd, når man ikke lenger trenger/bør fullamme, men hva med oss som begynte med grøt litt før og som har drøyd glutenintroduksjonen litt lenger enn 6 mnd...

Mye rart en tenker på gitt... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget er vel å introdusere gluten gradvis, og helst mens ein framleis ammar. Eg vil tru at å auke med 1ss i veka er gradvis nok. Det ein bør unngå er vel å plutselig bytte ut all glutenfri graut med glutenhaldig "over natta".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...