Gå til innhold

Smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Då jenta vår var 1 veke, forsøkte vi å gje ho smokk, (skal jo ikkje begynne med smokk før amminga er veletablert). Men ho vil ikkje ha smokk, blir skikkelig sinna når vi prøvar å gje ho smokk. har prøv i 3 veker no, men det går ikkje. Dei siste dagane har vi faktisk prøvd å gje ho smokk med sukkervatn på (ho har litt mageknip), ho sug litt for så å spytte den ut. Nokon som har tips til kva vi kan gjere for at ho tar smokken?

Vil gjerne t ho skal bruke smokk av fleire grunna, men mest pga av faren for krybbedød blir veldig minska.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær glad du slipper smokken. Vår datter våkner hver gang den faller ut og klarer ikke å sette den inn selv. Frustrerende!

Skrevet

Tja, mulig de, men storesøster har smokk, og den har "redda" meg mang ein gang.

Skrevet

Har du prøvd flere forskjellig typer smokk da??

Måtte prøve meg litt fram her,hadde kjøpt noen smokker før fødsel. Ville ikke ha annet enn MAM air eller soft smokkene :)

Prøvd Avent,nuk,nuby og noen til,men de kommer ut igjen med kjempefart..hehe

Skrevet

Du skal ikke bekymre deg over økt risiko for krybbedød hvis babyen ikke tar smokk. Det er høyst usikkert om det er noen sammenheng der.

Kan jo være greit med smokk av andre grunner, men det går fint uten også. Gutten min ville ikke ta og jeg gadd ikke streve for mye med det. Har kun savnet det et par ganger. Vet om folk som prøver og prøver i flere måneder og er SÅ fornøyd når bebisen endelig tar smokken. Jeg vet ærlig talt ikke om de har spart seg så mye bry på den måten.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Har prøvd 2 typar smokka, så kanskje eg skal prøve ein type til. Er jo igen krise, men hadde vore veldig greit. Køyrer ein del bil og der er det greit med smokk. Er og ein del aleine med dei to små jentene, noko som inneber ein del venting, så då tenkjer eg at smokken kan vere ei grei løysing. Men eg stressa ikkje med det, men tenkte kanskje eg kunne få eit sart tips her inne ;-)

Skrevet

Prøv trøst- smokken. Den er den eneste smokken min gutt vil ha. Du får kjøpt den på apoteket, hvis ikke de har den kan de bestille den til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...