Gå til innhold

Hvor lang tid tok det å introdusere grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra dere begynte å gi til dere var oppe i full porsjon?

Tenkte å vente en stund til, men lurer på om det tok veldig lang tid?

Og hvor lang tid gikk det fra dere begynte med grøt til de spiste flere måltider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte vel ca 2 uker fra første smaksprøve til han fikk full porsjon. Han elsket grøt fra første skje og ble sinna når han ikke fikk mer :)

Skal vente en stund til før jeg innfører ett grøtmåltid til,foreløpig trenger han ikke mer enn det han får :)

Skrevet

Så fort.. Trodde det tok lenger tid. Snupp er 4 mnd i morgen er usikker på om jeg skal begynne nå eller vente 1 mnd. Vil begynne mens jeg ammer. Tenker på å ha kuttet kraftig ned på amming til jul, er da 7 mnd.

Skrevet

Jeg tar det litt sakte jeg...1 skje i 3 dager, 2 skjeer i 3 dager osv til jeg er oppe i full porsjon...Har kommet til tre skjeer nå =)

Han skjønner ikke helt svelge-teknikken, så tror det er bedre å ta det litt sakte da...

Skrevet

Ja,er vel forskjellig hvor lang tid man bruker på å komme opp i full porsjon,noen bruker 2 uker.. Andre over 1mnd..

Hvis babyen er fornøyd med bare pupp burde du vente 1mnd eller 2.. Skulle gjerne ventet lenger selv,men gutten min krevde mere mat og ble en helt ny gutt etter innføring av grøt :) Blid og fornøyd og sover godt..

Skrevet

tulla mi begynte å få grøt da hun var ca 3,5 mnd, hun er 5 mnd, nå og vi er ikke oppe i full porsjon enda, men ca halv...lager av 50-60 ml melk. hun krever ikke mer, så da syntes jeg ikke jeg trenger å øke.

Skrevet

Hun ville ikke ha grøt før hun var 7mnd. Prøvde fra hun var 6mnd men hun ville bare ha pupp. Når hun var ca 8mnd var hun oppi full posjon.

Å da gikk det ganske fort før hun begynte med middag og ett grøtmåltid til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...