Gå til innhold

Min tapre lille 5-åring!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har den siste uken vært på fjellet,for her hjemme har vi fått slipt parketten i hele 1 etasje. De to føste dagene var vi på hytta i Valdres og de tre siste dagene skulle vi kose oss på Pers Resort på Gol.

Natt til fredag kl 02 våkner vi til et dunk og et hyl av en annen verden. Da har min 5-åring falt ut av dobbelt sengen som han deler med sin 2,5 år gammel bror. Hans bror har i søvne sparket han ut av sengen, og han lander på harde fliser uten å greie å ta seg for. Han gråter og gråter, men får roet han etter en tid.

Neste morgen ser vi han har fått et ganske stor blåflekk over hoftekammen og han halter litt. Men det er ikke vondere at han vil bli med til badeland.Han har til vane å overdrive en smule så vi tror at dette vil gå over av seg selv.

I kveld når han tar av seg klærne ser jeg at han har fått en helvelse over hoftekammen som jeg ikke har sett før og han har bloduttredelser. Og den har økt i omfang.

Stakkars liten, her har han sagt i flere dager at det gjør fremdeles litt vondt og jeg sier at det vil nok bli bedre etter hvert. Nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet. Tenk om hoftekammen er skadet og han har gått med dette i flere dager. Jeg er nesten på gråten. Og dumme meg; foran han sier jeg; "Gud så hoven du har blitt!" Og han svarer; mamma skal jeg dø?" Stakkars, han blir helt skrekk slagen. Men han roer seg raskt ned når jeg får forklart han hvorfor jeg sa det.

Så det første jeg skal gjøre i morgen er å ringe til legen slik at vi får avklart om det har skjedd noe alvorlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkars deg og den tapre sønnen din. Det ordner seg nok skal du se, men sikkert greit å få en lege til å se på det... om ikke annet så for å berolige dere med at alt er bra!

Skrevet

Stakkars liten! Og stakkars bekymrede mamma. Håper dere kommer dere inn til flink lege i morgen som kan undersøke skikkelig og forhåpentligvis avdramatisere det hele.

Gi oss en tilbakemelding på hvordan det har gått med han da!

Skrevet

Takkaliten dutten......

Sikkert greit å ringe legen imorgen ja:-)

Ellers så anbefaler jeg alle foreldre å ha Arnica krem og det homeopatiske middelet Arnica i huset. Kjempeeffektivt ved sjokk, slag, forstuvninger etc.

Skrevet

Stakkers... Kjenner meg godt igjen og har vell opplevd en par eppisoder med de stakkers barna som kanskje ikke er helt rumsrena:-))

Bla så studerte jeg i Sverige og vi reiste hjem til norge annenhver helg. De eldste ungene som da var 1 1/2 og 3 år, var stort sett greie i bilen. (90 mil frem å tilbake). Men det var en gang det var skrik å gråt... mor ble irritert og sa tyst.... vill dere ikke hjem til pappa? Fy meg... når vi kom hjem så hadde begge to "vannkopper". Snakk om at jeg følte meg som en dårlig mor.

Nå er sønnen min 14 1/2 og jeg er nok ikke alltid like flink og ta med meg mobilen. Han hadde prøvd å ringe meg flere ganger fordi han hadde vært i fotballbingen på skolen, fått en dunk og dermed stod langfingret den gale vei... brukket... heldigvis fikk han til slutt tak i sin far... som hadde drukket vin.... jeg kan love dere at jeg fikk høre etterpå hvor dum jeg var....Heldigvis så hadde kjæresten til faren ikke drukket vin, så hun kunde kjøre gutten til legevakten... dermed så fikk jeg (og Thyra) en fin sommerfest med mine kollegaer... tenkte etterpå at det sikkert var meningen... han der oppe ville nok at jeg skulle ha en koselig kveld, isteden for å sitte på legevakten til langt på natt:-)

Skrevet

Nå har vi vært på legevakten og det er ikke så ille som først antatt. Han er bare kraftig forslått og at det har samlet seg endel blod over hoftekammen. Det er nok det som gjør mest vondt.

Så nå er han kjørt i barnehagen og mor er veldig lettet.

Takk for tipset, Attpåklatten og Ronja65; det var koselig at du fikk deg en hyggelig kveld. Det ordner seg jo alltid, selv om man må gå litt omveier.

Skrevet

Stakkars dere! Så fint at det gikk bra. Måtte le litt også av den tragikomiske kommentaren hans. De grubler og tenker, de små...

Skrevet

Har en kollega som også hadde en sånn opplevelse med sønnen sin. Han hadde slått armen kraftig(husker ikke om det var ski eller fotball), og etter et par dager og det ikke var blitt bedre så sa hun at "jaja, vi får vel dra på legevakta , da!

Rtg viste at det ikke var brudd, men så sier legen at "men du har jo brukket denne armen før, du? Den har jo grodd veldig fint!"

Bildene viste et gammelt brudd - og da kom kollegaen min på en episode et par år tidligere da gutten hadde ramlet av sykkelen og hun hadde tenkt at riktignok har han vondt, men vi kan jo ikke fly til legen hele tiden -og etter to-tre dager klagde han ikke så mye lenger heller (skal sies at det var et veldig rent brudd, da).

GJETT om hun hadde dårlig samvittighet etterpå, da!? c",)

Skrevet

Oy, fyttikatta. Nå kom jeg på en episode fra da min første datter var ca 7 år. Hun fallt på skoleveien og klaget over vondt i armen.Hun jamret lite, så jeg tok det ikke på alvor. Jeg ga følgende respons; det går over...vondt tar ofte tid. Og dagene gikk. Både en og to og tre og fire....hun klaget fortsatt. Så dro vi på legevakta og jammen var det brudd!!!Uff, så lei meg jeg var...

Skrevet

Uff og hufff, stakkars dere begge! Så godt at det ikke var "verre". Litt av av en avslutning. Har tenkt mye på dere og håpet jo dere ville storkose dere på Pers. Stor nattaklem til dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...