Gå til innhold

Leker deres barn alene på gulvet/rommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 22 mnd.

Viser lite interresse for lekene sine, er ikke ofte h*n sitter på gulvet og leker for seg selv. Det er greit når vi stter oss ned og er med på leken. Har litt forskjelllige leker som f.eks. duplo,puttekasse,litt fra little people.

Hvordan er deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt opptatt av at de skal kunne aktivisere seg litt selv. I bhg aktiviseres ungene såpass at de bør lære å leke alene. Styrke kreativiteten sin osv.

Men mine jenter leker ofte sammen da. Selvsagt leker jeg med dem jeg også det er ikke det, men som regel leker de seg med hverandre eller sammen. Hører ofte musikk samtidig;o)

Skrevet

Min kan fint leke alene - og så leker vi også med han. Tenker at det er lurt å lære de til begge deler.

Skrevet

Jeg har to barn og har ett av hvert når det kommer til å leke alene. Eldstemann har vært helt håpløs - selv i barnehagen har de slitt med å få ham til å leke på egenhånd (dvs uten voksne). Nå er han 4 og leker fint alene, men er mye mer glad i å leke med andre, så om muligheten byr seg så er han langt fra vond å be.

Så er det lillesøster som leker masse alene (til sin storebrors fortvilelse når han vil ha henne med på noe hun ikke gidder). Hun er snart 2, og leker også fint med andre barn, men hun har rett og slett en helt annen personlighet.

Jeg tror barn er veldig forskjellige på dette punktet, men jeg ser ikke bort fra at vi selv har vært med på å få eldstemann til å være lite flink til å leke alene... Tror så absolutt på å trene på å leke alene og ikke minst er det verdt å huske på at de slett ikke har vondt av å kjede seg litt;-)

Skrevet

14 mnd.er og leker selvstendig i lekekroken i stua og på rommet sitt. Storkoser seg med kassettspiller med Byggmester Bobb, bygge klosser, leke med kuleramme og kjøre brooomm :0) Av og til synes jeg han er litt for selvstendig.. han krever liten voksenkontakt, men synes det selvfølelig er kos når mamma og pappa er med og leker da :0)

Skrevet

Hun er 17 mnd og er kjempe flink til å leke selv på gulvet eller på rommet sitt. Hun elsker å väre på rummet sitt å leke med lego'n eller tegne.

Begynner jeg å blande meg inn går hun å leker med andre saker.

Skrevet

Gutten vår på 21 mnd er stortsett flink til å leke alene. Han er veldig lei av lekene sine til tider så finner noe i kjøkkenskapene heller. Kan sitte på rommet sitt å pusle med forskjellige ting. Veldig glad i å kikke i bøker. Han har vært flink til å ligge alene å pusle fra han var helt liten. Pleier å leke litt med han hver dag.

Skrevet

Jepp, Tobias på 21 mnd er veldig flink å leke alene - men liker selvsagt også når vi leker med ham. Han har en lekekrok under trappen, så der driver han på og romsterer og koser seg:o)

Skrevet

har ei på 1 år, snart 13 mnd.. Hun leker på gulvet, og vi leker med henne hver dag.. :))

Leker med puttekassen, gåbilen sin.. veldig glad i lydene på gåbilen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...