Gå til innhold

Flere råd mot hard mage enn sviskesaft og maltekstrakt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jenta vår har for tiden hard mage (spiser grøt, middag, fruktpure og pupp), men nekter å spise sviskepure og sviskesaft. Og putter jeg maltekstrakt i grøten så nekter hun å spise den??? Hva gjør jeg for å få orden på magen - flere råd???

Malin er 6 måneder på lørdag - når pleier det å gå seg til med magen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd å la henne drikke sviskesaft fra kopp flaske? det funker meget bra her=)

Skrevet

Har hørt at aprikos kan være bra for magen,og jenta di er jo 6mnd så da kan du kanskje prøve å gi henne litt aprikos saft?? :)

Skrevet

Prøvd sviskepure i grøten da? Det liker min. Eller blande det i fruttien. Vet ikke hvilken grøt du gir, men risgrøt kan gi litt hard mage.

Skrevet

Ikke gi banan-pure, da banan gir faster mage. For oss fungerte pære-pure bedre. Og kanskje prøve å gi annen grøt-type?

Skrevet

Du kan raspe og mose pære med en gaffel og gi henne det, ta av skallen først eller kan du gi henne moden kiwi(hvis det er ikke allergisk i familie), du kan blande kiwi med banan. Jenta mi på 6 måneder får både kiwi og pære, maltekstrakt hjelper ikke da hun begynte med fast føde og sviskepure liker hun ikke.

Skrevet

Vi pøste på med lactulose, tror jeg det heter. Selges på apoteket. Ungen vår spiste også sviskesaft, så vi er ikke sikre på hva som hjalp. (Eller om det bare gikk seg til med tiden.)

Skrevet

Gi så masse aprikos hun vil ha! Her funker det som bare det. Er det helt krise kan du prøve lactulose, det er veldig effektivt. ( har ikke brukt det på junior, men HS sa det kunne brukes. Tok det selv etter fødselen og det fikk virkelig fart på sakene)

Skrevet

Takk for gode tips alle sammen:-) Virker ikke som hun takler sviskesmaken verken i grøt eller utenfor - så da blir det innkjøp av aprikoser i morgen - satser på at dette gjør susen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...