Gå til innhold

Hvor mye duller dere med babyen?


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eg merke an kreve merr å merr dulling for tiå!! merr å merr vågen!!

for å sei d sånn så leggeg an ner aleina ei stond, og så tar eg an når han har gått lei, kan gå alt fra 15 te 2min!

av å te ser eg når eg leggan ner at han vil ha oppmerksomhed å snakka litt, då må me snakka å lega ei stond...så kanskje han ligge litt aleina igjen ittepå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer hvor mye vi skal dulle m han....Har han godt av å ligge å gråte litt uten at vi tar han opp, eller skal han få så mye kos som mulig...eller blir han bortskjemt da.....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også det nemlig...Men samtidig så hører man jo om barn som er så sutrete og mamma/pappadalter at det er helt slitsomt.....Og lurer på når man må begynne å tenke på sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror at man etterhvert som babyen blir større, må oppmuntre til aktivitet alene. og rose når de klarer d. samtidig som man leker sammen med barnet innimellom.... hjelpe barnet å mestre de å underholde seg selv. d er en stor kunst d.

 

men så lenge de er små så er d så viktig at de får respons på sine kontaktsøknader.. først lære de at ja vi er her, for så å lære de å leke alene.. ganske motstridende, men riktig tror jeg.

 

når er ikke godt å si, mann kjenner sitt eget barn best.

ta d på mammafølelsen:-) den er veldig ofte riktig... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby'r kan ikke bli bortskjemte:) De lever jo mye på instinkter, iaf i begynnelsen. Om en baby vil ha nærhet og varme..hvorfor skulle man ikke gi dem det??

 

Og man skal KOSE SEG med babyn sin. Tro meg, de blir fort store og ikke så interessert i å kose lenger. tiden varer så kort så ta vare på den. Des. trenger de ikke bli mammadalter av den grunn. Her er det mange som koser og duller med gutten, ikke bare mamma og pappa.

 

Min har ikke tolmodighet til mer enn 2-10 min om gangen. Godt for dem å få litt tid for seg selv og til å ligge å titte påting, men er ikke for at en baby skal ligge å gråte alene.

 

Hender han ligger å gråter litt når han er trøtt, men finner han ikke roer i løpet av 5 min. tar jeg ham opp igjen. som regel er det da en rap som må opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han er våken, prater og duller vi en del med han, men han ligger også alene i vippestolen sin eller på gulvet og titter rundt. Hvor lenge han ligger alene, er helt forskjellig. Noen ganger kan han ligge 10 minutter, andre ganger er det bare noen sekunder før han begynner gråte. Gråter han, tar vi han opp, hvis ikke går gråten over i illskriking. Småsutring er noe anna, da er det nok at han hører at vi prater til han, så blir han stille.

- Men klart, enda er de jo så små at de kan ikke bli bortskjemte, de trenger varme og kroppskontakt, og bekreftelse på at de blir hørt og sett. :-) De lå jo nettopp inni den trange, varme, trygge magen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duller så mye som babyen har lyst til - her er det hun som bestemmer. Det står i min babybok at spedbarn kan ikke bli for bortskjemte med dulling, kos og kroppskontakt osv. De er jo helt avhengig av oss og skal jo ikke føle seg forlatt. Skrekkeksemplene er jo barnehjemsbarn som ligger å skriker så mye at de blir hjerneskadet!

 

Det får heller være litt slitsomt når man helst vil sove selv, men kos skal babyen ha. Merker også når hun gjerne vil ligge for seg selv og ikke vil strykes men bare se seg omkring og være litt for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...